Taxiurile autonome Waymo din San Francisco nu mai sunt de acum înainte rezervate doar pentru persoanele care le testează și pentru primii utilizatori ai acestui serviciu: grupul Alphabet (care deține Google) a anunțat deschiderea lor către publicul larg, în pofida controverselor care continuă să existe în legătură cu mașinile fără șofer, informează AFP.
După trei ani de teste, această companie, lider pe piața „taxiurilor-robot”, și-a generalizat deja serviciul în 2020 pentru clienții din Phoenix, Arizona, un oraș situat într-o zonă de câmpie din sud-vestul Statelor Unite, bine delimitat, cu puțini pietoni și foarte însorit, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În San Francisco, metropola californiană în care șoferii trebuie să conducă pe dealuri abrupte, cu piste pentru biciclete, tramvaie și o vreme mult mai imprevizibilă, testele care vizează modelele actuale au început în 2021.
Serviciul a devenit cu plată la San Francisco în vara anului trecut și aproape 300.000 de persoane s-au înscris pe lista de așteptare, reprezentând mai mult de un sfert din populația orașului.
„Cu zeci de mii de curse în fiecare săptămână, Waymo One îi transportă pe localnici și pe vizitatori într-un mod sigur, sustenabil și fiabil”, au declarat reprezentanții companiei Google, un gigant din sectorul noilor tehnologii, într-un comunicat.
Marile modele Jaguar albe și silențioase, fără nicio persoană la volan, au devenit suficient de „banale” și nu mai atrag acum decât privirile turiștilor, dar rămân criticate de o parte dintre localnici.
În mai, Agenția pentru siguranță rutieră din Statele Unite a lansat o anchetă asupra acestor taxiuri electrice după mai multe incidente – coliziuni între vehicule care s-au oprit pe șosea și au blocat circulația.
Waymo rămâne totuși cea mai avansată companie din acest sector. Prezentă într-o manieră mai limitată și în Los Angeles, un alt oraș californian, precum și în Austin, în statul Texas, Waymo deținea în februarie aproximativ 700 de vehicule, dintre care 300 în San Francisco, potrivit postului de televiziune CNBC.
CITEȘTE ȘI Un conglomerat gigant de cooperative agricole din Germania, vechi de 100 de ani, cumpără primul parc fotovoltaic în RomâniaRivalul său, Cruise, afectat de mai multe accidente, a trebuit să își suspende „taxiurile-robot” timp de mai multe luni.
Una dintre mașinile produse de această filială a grupului General Motors a trecut în octombrie în San Francisco peste o femeie pieton care tocmai fusese lovită de un alt vehicul, la volanul căruia se afla un șofer.
Înainte de acel incident, Cruise propunea serviciile sale de taxiuri robotizate în centrele mai multor orașe. Compania și-a reluat operațiunile în aprilie, însă doar cu șoferi la volan, în scopuri de testare și cercetare, începând din orașul Phoenix.
Agenția americană pentru siguranță rutieră a deschis anchete care vizează și companiile Zoox (creată de Amazon), Ford și Tesla.
Elon Musk, care promite de mai mulți ani mașini autonome pentru „anul viitor”, a anunțat că va prezenta în luna august primele modele de „taxiuri robotizate Tesla”.