TAROM anunță că a primit aproximativ 600 de cereri de despăgubire pentru zborurile anulate din 8 iulie, dar 90% dintre acestea sunt incomplete. Compania precizează care sunt informațiile necesare și cere călătorilor să completeze toate datele.
”Potrivit anunțurilor anterioare, compania TAROM a pus la dispozitie pasagerilor săi cea mai rapidă cale pentru obținerea integrala a despăgubirilor corespunzătoare zborurilor afectate în data de 8 iulie, conform Regulamentului EC 261/2004. Prin urmare, compania reamintește pasagerilor că în această perioadă înregistrează solicitările la adresa de email dedicata: [email protected]. În acest sens, este foarte importantă transmiterea în forma completă a informațiilor necesare în vederea efectuării plății. Subliniem acest aspect, deoarece din cele aproximativ 600 solicitari pentru despăgubire înregistrate până în prezent, circa 90% dintre acestea prezintă în mod incomplet datele necesare pentru inițierea plăților”, a transmis TAROM.
Compania reiterează necesitatea de a transmite solicitările la adresa de e-mail dedicată: [email protected] cu următoarele informații:
Nume și prenume pasager
Număr de zbor
Copia biletelor de călătorie și codul rezervării
Dacă este cazul, dovada plății pentru cheltuielile suplimentare privind cazarea, masa, transportul de la aeroport la unitatea de cazare și de la unitatea de cazare la aeroport
Modalitatea de compensare pentru care optează (bani / voucher electronic)
TAROM explică faptul că voucherul electronic poate fi utilizat pentru achiziționarea de bilete TAROM emise pe zboruri operate TAROM (cu număr de zbor RO) în termen de un an de la data emiterii. Contravaloarea voucherului nu este rambursabilă.
Pasagerii care vor opta pentru plata compensației în bani este necesar să transmită datele bancare în următorul format :
Nume și prenume beneficiar cont
Denumirea băncii
Sucursala
Adresa băncii
Iban
Cod SWIFT/BIC
Monedă cont
”Recomandăm din nou pasagerilor afectați de întârziere să se adreseze direct companiei TAROM la adresa de email dedicată in vederea obtinerii celor mai rapide rezultate in beneficiul dumnealor. Compania TAROM își cere scuze pasagerilor săi pentru tot disconfortul creat și depune toate eforturile pentru a reduce impactul pe care această situație îl are asupra planurilor lor de călătorie”, a mai transmis copmania națională.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO A fost deschisă integral prima centură rutieră din acest anPentru informații suplimentare, pasagerii pot contacta centrul de suport TAROM la numerele de telefon: (004) 021 9978, (004) 0800500 131 (TelVerde), (004) 0371 529 000 sau pe oricare dintre adresele de email: [email protected], [email protected].
Zeci de curse TAROM au fost anulate, în 8 iunie, din cauza ”indisponibilității temporare a membrilor echipajului”.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a acuzat că, de fapt, a fost vorba despre o grevă mascată care va costa compania aproximativ 2 milioane de euro.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța că situația creată de anularea a zeci de zboruri TAROM va costa compania peste 2 milioane de euro. Odată este valoarea biletelor, care trebuie rambursată, și apoi sunt despăgubirile oferite pasagerilor.
Grindeanu afirmă că ”n-a picat bine toată această poveste”, având în vedere că se fac eforturi pentru redresarea companiei naționale. În plus, ministrul afirmă că revendicările salariaților companiei sunt justificate, însă modalitatea în care aceștia au acționat ”arată lipsă de respect față de pasageri”.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Încep reparațiile majore la Podul Prieteniei. Cum ajungi mai repede cu mașina în Bulgaria, Grecia și Turcia după blocarea Podului de la Giurgiu”Le mulțumesc tuturor părților că aseară au stat până seara târziu (...) și au semnat un acord, dar aș face un apel ca pe viitor (...) să aleagăm calea normală și să nu pună pasagerii în situații de acest tip. Dacă un pasager știa că e grevă la TAROM luni nu mai venea la aeroport”, a declarat Grindeanu.
Ministrul afirmă că evaluarea inițială arată că anularea a zeci de zboruri în cursul zilei de luni va costa compania peste 2 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Surpriză în industria auto: Porsche încheie seria de creșteri care se întindea pe mai mulți ani. Modelul electric Taycan a pierdut 51% dintre clienți”Toată această poveste de ieri costă peste 2 milioane de euro TAROM, din bugetul companiei. Pe de o parte, se despăgubesc toate biletele pe care oamenii le-au achiziționat. Apoi, în plus, trebuie să faci despăgubiri, între 200 și 600 de euro (...) Calculele ne duc ca undeva peste 2 milioane de euro pierdute ieri, asta însemnând și 1 milion de euro pe care l-au încasat, pe care trebuie să- dea înapoi. Este o chestiune care nu a prins TAROM într-o situație foarte bună”, a explicat ministrul.
Reprezentanții TAROM anunță că vor rambursa toți pasagerii afectați de anulările recente.
CITEȘTE ȘI Dacia reclamă: Pierdem 50.000 de euro săptămânal din cauza închiderii circulației pe Valea Oltului. O prelungire ar fi un dezastruReprezentanții companiei au anunțat că, pentru a rezolva mai rapid problema, au creat o adresă de e-mail specială, unde pasagerii afectați de anulări să poată trimite cereri pentru despăgubiri.
Pasagerii afectați vor transmite, prin intermediul adresei dedicate de email [email protected], următoarele informații:
CITEȘTE ȘI Dacia reclamă: Pierdem 50.000 de euro săptămânal din cauza închiderii circulației pe Valea Oltului. O prelungire ar fi un dezastru- Nume și prenume pasager
- Număr de zbor
- Copia biletelor de călătorie și codul rezervării
- Dacă este cazul, dovada plății pentru cheltuielile suplimentare privind cazarea, masa, transportul de la aeroport la unitatea de cazare și de la unitatea de cazare la aeroport
- Modalitatea de compensare pentru care optează (bani / voucher electronic)
Reprezentanții TAROM anunță că voucherul electronic poate fi utilizat pentru achiziționarea de bilete TAROM emise pe zboruri operate TAROM (cu număr de zbor RO) în termen de un an de la data emiterii. Contravaloarea voucherului nu este rambursabilă.
Pentru pasagerii care vor opta pentru plata compensației în bani este necesar să transmită datele bancare în următorul format :
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Piloților TAROM le-au fost oferiți bani în plus la salariuNume și prenume beneficiar cont, denumirea băncii, sucursala, adresa băncii, Iban, cod SWIFT/BIC, monedă cont.
Compensațiile la care consumatorii au dreptul, în urma anulării zborurilor sunt: 250 euro pentru toate zborurile de 1.500 kilometri sau mai puțin, 400 euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 și 3.500 kilometri, respectiv 600 euro pentru toate celelalte zboruri. Dacă optează pentru vouchere TAROM valoarea compensației crește.