Grupul Volkswagen a fost la un pas de depășirea pragului de 11 milioane de vehicule vândute, în 2019, potrivit datelor anunțate de companie și își va păstra, cel mai probabil, titlul de cel mai mare constructor auto global.
Volkswagen AG a anunțat un volum de 10.974.600 vehicule vândute în 2019, cu aproape 2% mai multe decât anul trecut, confirmând previziunile și estimările companiei. Cota de piață a companiei s-a majorat pe toate piețele, susține VW într-un comunicat, în anumite regiuni fiind consemnate creșteri semnificative. Creșterile cele mai mari au fost în Europa (3,9%) și America de Sud (3,2%), iar scăderi s-au înregistrat în America de Nord (-0,5%) și Asia Pacific (-0,4%). Vânzările de vehicule electrice au crescut cu aproximativ 80%, la 140.000 de vehicule.
În Europa, Volkswagen a reușit să-și revigoreze vânzările, după un 2018 mai puțin bun, în special din cauza WLTP. Anul trecut, mărcile VW au vândut pe continent 4.552.800 vehicule, cu 3,9% mai multe decât în anul anterior, din care 3,747.000 au fost livrate clienților din Europa de Vest (+4,6%). În Germania, vânzările s-au ridicat la 1.364.000 vehicule, în creștere cu 6,2%. În Europa Centrală și de Est, livrările s-au ridicat la 805.800 vehicule, cu 1,1% mai multe.
În America de Nord, grupul german a înregistrat o scădere ușoară, cu 951.500 unități, pe fondul unui declin al pieței, reușind totuși să-și crească cota de piață. În SUA, grupul a vândut 654.200 vehicule, cu 2,5% mai multe, în timp ce scăderea a provenit din Canada (2,5%) și Mexic (-7,4%).
În America de Sud, vânzările VW Group au totalizat 608.600 vehicule, cu 3,2% mai multe, cu o creștere mare în Brazilia (17,1%).
Piața din China a fost depășită de cea din Europa, chiar dacă a înregistrat o creștere ușoară, de 0,6% dar rămâne cea mai mare piață națională a grupului. În total, China a înregistrat 4.233.600 vehicule livrate ale mărcilor VW Group, ridicând piața Asia Pacific la 4.530.100 vehicule.
Mărcile grupului au încheiat anul cu creșteri pe linie, cu două excepții: Skoda și VW Comerciale. Cele mai mari creșteri au fost consemnate de SEAT, cu 10,9%, și Porsche, cu 9,6%. Skoda a pierdut 0,9% din clienți, comparativ cu 2018în special pe fondul lipsei de spațiu de producție. VW Comeciale a înregistrat o scădere de 1,6%, la 491.600 unități.
Marca centrală a grupului, Volkswagen, a raportat 6.278.300 vehicule vândute, cu numai 0,5% creștere față de 2018, iar Audi, marca premium a grupului, a livrat 1.845.600 unități, cu 1,8% mai multe.
Principalii competitori ai VW Group la nivel global, Toyota și Alianța Renault Nissan Mitsubishi, nu și-au anunțat rezultatele, însă nu sunt așteptate surprize din partea acestora. Dacă Toyota a înregistrat o creștere de 1,4% după 11 luni, fiind estimat un volum total de 10,7 milioane vehicule vândute pe întreg anul 2019, Alianța Renault Nissan a înregistrat scăderi cu toate cele trei grupuri, astfel că rezultatul va fi sub cele 10,7 milioane înregistrate anul trecut.