Suzuki a anunțat scăderi importante în primul trimestru al anului fiscal 2019 - 2020, în special din cauza pieței din India. Profitul operațional al companiei a scăzut cu 46% în cele trei luni.
Suzuki a fost extrem de afectată de situația de pe piața din India, unde vânzările au încetinit substanțial în acest an. Situația mai bună a unor competitori a contribuit la micșorarea cotei de piață a vânzărilor Suzuki - Maruti.
Profitul operațional Suzuki a fost de 62,7 miliarde yeni, în intervalul aprilie - iunie, cu 46% mai mic decât cele 116,5 miliarde de anul trecut. Veniturile s-au ridicat la 907,5 miliarde yeni, cu 8,1% mai mici decât intervalul similar din 2018. Profitul net a coborât la 40,5 miliarde yeni, la mai puțin de jumătate (-52,9%) față de anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Scăderea cea mai mare a veniturilor a fost generată de divizia de automobile (-9,3%), în timp ce motocicletele au scăzut cu numai 2 procente.
Cu toate acestea, compania anunță previziuni optimiste, cu o creștere de 0,7% a veniturilor și cu 1,7% a profitului operațonal. Profitul net ar trebui să crească cu 11,9%, la 200 miliarde yeni.
Suzuki este foarte expusă pe piața din India, unde deține o cotă de piață uriașă, aproape 50%. Din cauza scăderilor masive ale vânzărilor de autovehicule, unele dintre modelele Suzuki au pierdut clienți cu mult peste media pieței. Baleno și Dzire, două automobile de mici dimensiuni, au înregistrat scăderi de până la 40% în ultimele trei luni. Modelul Alto, de clasă A, este singurul din gama Suzuki care a înregistrat o creștere, fiind și cel mai vândut automobil de pe piața indiană.