Suzuki domină piața auto din India deținând aproape jumătate din vânzările de autovehicule, iar creșterile din ultimele luni arată că nu se va opri aici, în ciuda încercărilor agresive ale competiției.
India este un caz unic în lume, deoarece nicăieri, pe o piață națională, o singură companie nu acoperă jumătate din vânzări. Cazuri precum Dacia, în România, Fiat, în Italia, ori Toyota, în Japonia, nu depășesc aproximativ 30% din piața locală. Susuki a depășit anul trecut pragul de 45% din vânzările din India, iar începutul acestui an arată o creștere a acestei cote, cu un avans mai mare decât al competitorilor pe piață.
Situația ar putea deveni și mai dezechilibrată, dacă luăm în calcul alianța dintre Toyota și Suzuki, care ar putea adăuga, în cazul în care cele două ar deveni un grup unitar, alte 5-6 procente.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În acest moment, Suzuki Maruti are o cotă de piață de 46,8%, potrivit datelor Jato Dynamics, iar în preferințele indienilor se mai află mașinile produse de grupul Hyundai-Kia (17%) și cele ale Mahindra, foștii parteneri ai Renault, care anul trecut încă mai cumulau 10%, dar care sunt în pierdere de popularitate. Cele trei companii cumulează 71,1%, de asemenea un caz unic în lume.
Celebra companie Tata Motors nu reușește să ocupe decât puțin peste 5 procente, iar împreună cu noii parteneri de la Volkswagen ar putea ajunge la 10% din piață.
Suzuki este prezentă pe piața din India, una dintre cele mai mari piețe auto din lume, sub forma unui joint-venture cu Maruti, producător local, în cadrul companiei Suzuki Maruti India ltd. pe care Suzuki o controlează cu 54,2% din acțiuni, ceea ce înseamnă că își raportează toate vânzările în statisticile sale.
Suzuki Maruti s-a impus prin gama largă de modele, fiabile și accesibile, notorietatea locală a celor de la Maruti combinându-se cu pragmatismul și renumele global al japonezilor. În 2016, Suzuki Alto 800 a fost cel mai vândut model din India, cu un preț de bază de 3.500 de euro și dimensiuni miniaturale (3,5 metri lungime). Deși combină tradiția a două modele, Suzuki Alto și Maruti 800, Alto 800 este un model creat special pentru piața din India. Pe locul al doilea s-a aflat tot un Suzuki, versiunea sedan a lui Swift, construită și echipată și ea special pentru piața locală, la un preț de 7.600 euro. Pe locurile 3 și patru au fost modele ale Hyundai (i10) și celelbrul deja Renault Kwid. Suzuki Maruti a vândut deja 10 milioane de autovehicule în India, de când există.
CITEȘTE ȘI Vânzările de vehicule comerciale, în creștere în 2017, la nivel european. România, pe locul 15, a depășit Ungaria și FinlandaCei de la Renault au încercat și ei o soluție similară, încheind un parteneriat cu Mahindra și au înființat, în 2007, Mahindra Renault ltd, companie care a produs inclusiv modelul Logan. Din păcate, vânzările au fost sub așteptări, iar parteneriatul s-a închis în 2010.
Anul acesta, Volkswagen a anunțat că a semnat un protocol cu Tata Motors, pentru a colabora pe piața din India. Nu au fost oferite detalii desrep viitoarele modele, dar nemții au declarat că nu intenționează să producă un model low-cost pentru alte piețe cu ajutorul Tata.
Piața auto din India este una extrem de mare, o piață ce se poate compara cu cele în care se stabilesc tendințele în industrie. În 2016, au fost înmatriculate 3,35 milioane de autoturisme, aproximativ similar cu înmatriculările din Germania. Piața a evoluat impresionant în ultimii 10 ani, cu peste 100% (1,4 milioane autoturisme în 2006). Acesta este motivul pentru care toți marii producători de automobile investesc și sunt preocupați de producerea de modele adaptate la piața locală. De asemenea, toate companiile auto mari au mai multe unități de producție în India, capacitatea totală a țării fiind de circa 14 milioane anual. Costurile mici de producție sunt una din cauzele principale pentru care mărcile fabrică modele diverse în India și le exportă atât în Asia, cât și pe alte piețe.