Constructorul auto Porsche, vedeta grupului Volkswagen, listată cu succes pe bursă în urmă cu doi ani, și-a încheiat seria de creșteri care se întindea pe mai mulți ani, cu o scădere anunțată pe primul trimestru al acestui an, dând un semnal important pentru industria auto.
Porsche a vândut în primele șase luni ale anului cu 7% mai puține mașini comparativ cu anul trecut, ceea ce se traduce printr-un volum de 156.000 de autoturisme, cu 12.350 mai puține decât cele vândute în primul semestru al anului 2023.
Pentru producătorul german de mașini sport este un moment delicat, având cel puțin două cauze care au dus la acest rezultat. Unul este declinul vânzărilor de mașini electrice la nivel global și mai ales pe piețele majore, Europa și SUA. Al doilea este întârzierea înregistrată la lansarea modelului Macan, vedeta vânzărilor mărcii în ultimii ani, care din 2024 are o nouă generație electrică.
Compania a declarat că vânzările rămân stabile iar scăderea este una „moderată”, într-un an de lansări de produse, care vin de obicei cu fluctuații ale vânzărilor pentru orice producător de mașini. Practic, Porsche a trecut în ultimele luni prin lansări de modele noi sau facelift-uri cu Cayenne, Panamera, Macan, Taycan și 911, adică cinci din cele șase modele din gamă.
„Cu cea mai puternică gamă de modele din istoria companiei, trimitem un semnal clar. Clienții noștri se pot baza pe noi. Chiar și într-un mediu de piață provocator la nivel global, oferim mașini sport inspiratoare, cu performanțe unice, multe inovații și un grad înalt. de individualizare”, spune Detlev von Platen, șeful de vânzări și marketing al Porsche AG. „În prima jumătate a anului 2024, ne-am putut baza din nou pe structura noastră de vânzări foarte bine echilibrată în regiunile noastre de vânzări și să compensăm provocările de pe piețele individuale. Acest lucru ne oferă stabilitate și confirmă că vom continua să ne urmăm în mod constant strategia de vânzări orientate spre valoare în viitor”.
Scăderea Porsche dezvăluie în același timp echilibrul precar pe care îl traversează industria auto globală în contextul electrificării, fiind evidentă în același timp influența majoră a Chinei pentru marii constructori auto.
CITEȘTE ȘI VIDEO Bucureștiul pregătește deschiderea unui nou bulevardPorsche a înregistrat cea mai mare scădere în China, unde a vândut cu 14.000 de mașini mai puțin față de anul trecut, ceea ce corespunde unui volum de 29.551 autoturisme livrate în intervalul ianuarie – iunie. Compania pune acest rezultat pe seama „situației economice tensionate din piața chineză”, precizând totodată că s-a concentrat pe vânzările orientate pe valoare.
De asemenea, pe piața americană vânzările cunoscutului brand de mașini sport au cunoscut un declin ușor, de 6 procente, cu 39.558 unități. Aici, cauza menționată au fost întârzierile de origine vamală.
În Europa, marca a ajuns la aproape 60.000 de autoturisme vândute, cu ajutorul pieței de origine, Germania, unde a vândut mai mult de o treime din total. Creșterea în Germania a fost de 22%, în timp ce în restul țărilor europene, de numai 6 procente.
CITEȘTE ȘI Tesla deschide un nou showroom în România. „Veniți alături de noi!”Pe restul piețelor globale, volumul a fost aproape similar, cu o scădere ușoară, de doar două procente.
Cel mai vândut model al mărcii în prima jumătate de an a fost, cu 54.600 unități, SUV-ul Cayenne, care a preluat ștafeta de la Macan. Acesta a avut o scădere de 18%, din cauza schimbării de generații.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Grupul austriac PORR a adus peste 500 de muncitori la tunelurile "Daniela și Alina", pentru muncă nonstop„Noua generație complet electrică a SUV-ului a înregistrat un aport de comenzi foarte bun. Primele vehicule vor fi predate clienților în a doua jumătate a anului”, a explicat Von Platen.
Emblematicul 911 a continuat să crească, având un volum de 28.212 unități vândute (+8%), în timp ce Panamera s-a confruntat cu o scădere de 25%, având un total de 13.255 unități livrate. Dar cea mai mare scădere a fost cea primului model electric, Taycan, care a reușit să fie vândut în 8.838 exemplare, cu 51% mai puține față de anul trecut. Cele mai accesibile modele Porsche, 718 Boxster și 718 Cayman, au avut o creștere de 8 procente și un volum de 11.886 unități.