SUV-ul Duster va primi un motor mai economic, pe GPL, care va aduce nu doar costuri mai mici proprietarilor, dar și emisii mai reduse.
Așa cum a anunțat Olivier Murguet, șeful vânărilor Renault Group, Dacia se orientează către motoarele economice, pentru a face față limitărilor drastice impuse de Comisia Europeană. Una dintre soluții este introducerea de motoare pe gaz, care au un consum mai mic și emisii reduse. Dacia Duster, care a devenit, în ultimele luni, cel mai vândut automobil al mărcii Dacia în Europa, trece pe acest tip de motor. Potrivit informațiilor publicate de revista L’Argus, din Franța, motorul va fi același motor în trei cilindri, de 0.9 litri, cu o putere maximă de 100 CP, care va fi botezat ECO-G. Motorul va putea funcționa și cu benzină, fără probleme. Constructiv, rezervorul de GPL va fi amplasat în locul roții de rezervă, pentru a nu afecta volumul portbagajului. Mașina va avea toate avizele de securitate, pentru a putea utilizată în orice spațiu închis (parcări etc.).
Mașinile alimentate cu GPL sunt extrem de populare în România, însă nu cele echipate din fabrică, ci cele cu instalații cu gaz petrolier lichefiat de tip after-market, cumpărate de pe piața neagră sau din magazinele autorizate. Pentru ca Registrul Auto Român să omologheze un dispozitiv GPL instalat pe automobil, el trebuie să resepcte o serie de condiții tehnice. În cazul în care automobilele vin gata echipate din fabrică, omologarea se face de producător, similar cu orice alt tip de alimentare cu carburant. Dacia a mai oferit motoare cu GPL, generația anterioară, pe Logan, tot pe 0.9 litri, 3 cilindri, dar cu o putere mai mică, însă în acest moment motorul nu mai este disponibil.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Piața auto din România se pregătește să depășească un record pentru ultimii 10 aniMotoarele alimentate cu GPL consumă mai mult combustibil la 100 km, însă prețul acestuia este mult mai mic, iar emisiile de CO2 și noxe sunt inferioare benzinei sau motorinei. Funcționarea alternativă cu benzină și GPL la automobilele echipate din fabrică cu acest sistem se face manual, la acționarea unui buton, sau automat, când rezervorul de gaz se golește.
Dacia Duster ECO-G 100 va fi prezentată la salonul auto din Bruxelles, în ianuarie 2020. Celelalte modele ale mărcii Dacia ar putea primi acest motor în perioada următoare.
Potrivit jurnaliștilor francezi, prețul unui Duster cu motor pe GPL ar putea fi cu aproximativ 700 euro mai mare decât versiunea 0.9 litri, 100 CP, exclusiv pe benzină.