Situația delicată a piețelor auto din Europa în luna a șasea a influențat în mod negativ și clasamentul celor mai vândute modele de autoturisme, cele mai multe înregistrând scăderi și pierderi ale cotelor de piață. Dacia a reușit să profite de această conjunctură, cu ambele modele aflate în top 25, Duster și Sandero.
Dacia Duster a reușit să urce pe locul al șaselea în clasamentul celor mai vândute automobile din Europa, în luna iunie, grație unei creșteri de 10,8 procente, situându-se imediat sub Sandero, care a crescut cu 4,5%, potrivit datelor publicate de Jato Dynamics. Cele două se numără printre puținele modele care au reușit să crească în iunie, alături de Renault Captur, Ford Focus, VW T-Roc, Fiat Panda și Mercedes A -Class.
VW Golf rămâne liderul pieței, chiar dacă a pierdut 14 procente, la fel și Renault Clio, care se află pe locul al doilea, la distanță de locul 3, Captur.
În acest fel, Dacia câștigă teren, cu cele 58.252 vehicule înmatriculate în iunie, în UE, peste SEAT și Hyundai, reușind să fie marca din Europa cu cea mai mare creștere a cotei de piață. Modelul Duster a devenit cel mai vândut SUV cu tracțiune 4x4 din Europa (chiar dacă nu toate versiunile vândute sunt 4x4).
CITEȘTE ȘI Modelul Mercedes-Benz GLK, rechemat în service, în România, într-o campanie europeană care include 41.000 de mașiniPe segmentul vehiculelor electrice, situația a suferit o răsturnare în favoarea Tesla, care a reușit să acapareze locul 1, cu Model 3, introdus anul acesta în vânzare pe piețele europene. Acesta a fost urmat de Renault Zoe, BMW i3, VW e-Golf și Nissan Leaf, care a intrat într-un declin inexplicabil, după ce se poziționase pe primul loc în vânzări. Mașinile electrice au urcat la 7,5% cotă de piață, dar cele 5 procente pierdute de moaterele diesel s-au distribuit în mod egal și la propulsoarele pe bezină.
SURSA GRAFICE: Jato Dynamics