Subaru va lansa un SUV electric pentru piața din Europa, în următorii 5 ani. Compania precizează că modelul va fi dezvoltat pe platforma e-TNGA, care aparține Toyota, alături de care formează o alianță.
Subaru, companie care a intrat într-un con de umbră în ultimii ani, cel puțin pe piața europeană, a anunțat oficial că intenționează să intre pe segmentul vehiculelor electrice, cu ajutorul unui nou SUV. Noul model va fi construit pe platforma e-TNGA, dezvoltată de Toyota pentru vehicule electrice. Noua mașină va fi lansată în următorii 5 ani, după cum anunță compania, care precizează că reprezintă „un efort pentru reducerea amprentei sale asupra mediului și pentru satisfacerea cererii în creștere pentru propulsii alternative”.
Potrivit datelor anunțate de companie, viitorul SUV electric va avea dimensiuni similare cu Forester. Mai multe detalii vor fi oferite anul viitor, după cum spun cei de la Subaru, însă deja informațiile neoficiale prezentate de presa din Japonia arată că modelul ar putea intra în fabricație în 2022. Juranaliștii japonezi au oferit și un posibil nume: Evoltis.
Subaru se numără printre companiile auto care au amânat lansările de modele electrice. Primul astfel de vehicul, propulsat exclusiv electric, a fost anunțat la începutul acestui an, când a fost prezentat și un plan privind acest tip de propulsie, care prevede o acoperire de 40% din totalul vânzărilor companiei, până în 2030.
CITEȘTE ȘI FOTO ADAC: Cele mai bune anvelope de iarnă R16, în testele din 2020Subaru a fost destul de afectată în Europa, din cauza legislației care limitează emisiile de CO2 și care a penalizat sistemele de propulsie specifice acestei mărci, cu motoare boxer și tracțiune integrală. Compania a fost nevoită să apeleze la sistemele mild-hibrid preluate de la Toyota, care deține un pachet minoritar de acțiuni și care conduce în cadrul parteneriatului pe care cele două companii l-au realizat, din punct de vedere tehnologic.
De altfel, Toyota a dezvăluit lansarea pentru următorii ani a unui SUV electric cu trăsături similare celui pe care Subaru l-a anunțat. Toyota a detaliat, spunând că platforma e-TNGA va permite utilizarea de transmisii pe oricare dintre punți, inclusiv 4x4, dar și de baterii cu puteri de la 50 kWh, la 100 kWh. De asemenea, poate fi utilizată pentru SUV-uri, inclusiv cu trei rânduri de scaune, precum și pentru sedanuri sau crossovere compacte.