SUA și China au decis dublarea numărului de zboruri de pasageri permise în prezent transportatorilor aerieni între cele două țări, a anunțat administrația Biden, într-un semn rar de cooperare între cele mai mari două economii ale lumii.
Departamentul pentru Transport al SUA (USDOT) a declarat că va crește numărul de curse pentru pasageri din China permise să zboare către SUA la 18 călătorii săptămânale dus-întors, de pe 1 septembrie, urmând ca acestea să ajungă la 24, începând cu 29 octombrie, față de numîrul actual de 12, potrivit News.ro.
Guvernul chinez va fi de acord cu aceeași creștere pentru transportatorii americani, confirmând o decizie relatată anterior de Reuters.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acordul dintre Beijing și Washington vine după ce China a ridicat joi restricțiile din perioada pandemiei privind tururile de grup pentru mai multe țări, inclusiv piețe cheie precum SUA, Japonia, Coreea de Sud și Australia.
USDOT a declarat că prima tranșă de zboruri a fost aprobată să înceapă la 1 septembrie ”pentru a satisface o creștere anticipată a cererii în jurul începutului anului universitar”.
Surse au spus că nu se așteaptă ca operatorii aerieni din SUA să profite imediat de toate cele 18 zboruri săptămânale.
Ambasada Chinei la Washington a adresat întrebări despre anumite detalii autorităților din China, dar a spus că ”zborurile directe sunt esențiale pentru creșterea vizitelor reciproce între popoarele chinez și american. Sperăm că restabilirea mai multor zboruri va face bine fluxului de oameni și comerțului dintre cele două țări”.
După călătoria din iunie a secretarului de stat Antony Blinken în China, angajamentul constant al USDOT și al Departamentului de Stat cu oficialii chinezi ”a făcut posibil acest pas important înainte”, a adăugat USDOT.
”Obiectivul nostru primordial este un mediu îmbunătățit, în care transportatorii ambelor părți să își poată exercita pe deplin drepturile bilaterale de a menține un echilibru competitiv și șanse echitabile și egale între transportatorii aerieni din SUA și China”, a spus USDOT în ordinul său de aprobare de vineri.
CITEȘTE ȘI DOCUMENTE Comuniștii români din perioada interbelică se certau și se pârau la Moscova, pe care o susțineau în dezmembrarea RomânieiAir China a declarat joi, într-o declarație la USDOT, că solicită permisiunea pentru a adăuga un nou zbor săptămânal între Beijing și Los Angeles.
China Eastern, Xiamen Airlines și China Southern efectuează, de asemenea, zboruri regulate către SUA, în timp ce United Airlines, American Airlines și Delta Airlines operează în prezent zboruri de pasageri către China.
United a declarat vineri că va extinde zborurile între cele două țări în baza acordului, reluând zborurile către Beijing și reintroducând serviciul zilnic către Shanghai.
Companiile aeriene pentru America, un grup comercial din industrie, a declarat că ”sprijină redeschiderea treptată a serviciilor aeriene SUA-China, concomitent cu creșterea cererii de pasageri de-a lungul timpului. Ordinul modificat de astăzi asigură oportunități echitabile și egale pentru companiile aeriene din SUA de a concura pe piață”.
Cele 24 de zboruri săptămânale sunt încă o fracțiune din cele peste 150 de zboruri dus-întors permise de fiecare parte înainte ca restricțiile să fie impuse la începutul anului 2020 din cauza pandemiei de Covid.
CITEȘTE ȘI VIDEO Incendii catastrofale în Hawaii: Zeci de persoane decedate, mii de locuitori evacuați, pagube de sute de milioane de dolari. Reacția autorităților, în discuțiePe 3 mai, USDOT a declarat că va permite companiilor aeriene chineze să mărească serviciile de pasageri din SUA la 12 călătorii săptămânale dus-întors, egal cu numărul de zboruri pe care Beijingul le-a permis transportatorilor americani.
Anterior, erau permise doar opt zboruri săptămânale ale transportatorilor chinezi.
Transportatorii americani au observat că nu pot zbura deasupra spațiului aerian rusesc către China, ceea ce face unele rute mult mai lungi.
Reuters a scris în iunie că firmele aeriene chineze evită să zboare deasupra spațiului aerian rusesc în zborurile nou aprobate către și dinspre SUA, dar încă folosesc spațiul aerian rusesc pentru alte zboruri.