SUA: Șeful Boeing admite ''gravitatea'' situației într-o audiere în Senat

SUA: Șeful Boeing admite ''gravitatea'' situației într-o audiere în Senat
scris 19 iun 2024

Șeful Boeing, Dave Calhoun, a recunoscut ''gravitatea'' situației legate de calitatea producției, dar a dat asigurări în fața unei comisii de anchetă a Senatului american că s-au făcut deja progrese, relatează AFP și Reuters.

În public, în spatele lui Calhoun, au fost așezați în cursul audierii apropiați ai victimelor accidentelor în care au fost implicate aeronave Boeing 737 MAX în 2018 și 2019, în Indonezia și Etiopia, care au arborat fotografii cu cei dispăruți, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
TABEL O nouă scumpire a carburanților. Motorina mai poate fi cumpărată la un preț mai mic de 7 lei/l doar într-o singură stație din capitală CITEȘTE ȘI TABEL O nouă scumpire a carburanților. Motorina mai poate fi cumpărată la un preț mai mic de 7 lei/l doar într-o singură stație din capitală

La începutul audierii, Dave Calhoun a prezentat scuze "în numele tuturor angajaților Boeing din lume pentru pierderile suferite".

"Cultura noastră este departe de a fi perfectă, dar luăm măsuri și progresăm", a afirmat șeful Boeing, interogat public de oficiali americani pentru prima dată după incidentul din 5 ianuarie în care un avion 737 MAX 9, livrat în octombrie companiei Alaska Airlines, a pierdut o ușă în timpul zborului.

"E un defect de fabricație. Acest lucru a creat un avion periculos", a admis Calhoun.

Potrivit Agenției Americane pentru Securitatea Transporturilor (NTSB), niște șuruburi nu fuseseră puse la loc în urma unei intervenții.

Dar Boeing are de mai multe luni probleme cu producția și calitatea avioanelor sale comerciale 737 MAX, 787 Dreamliner și 777, notează AFP.

"Este o cultură care continuă să dea prioritate profiturilor, să forțeze limitele și să-i ignore pe angajați", a denunțat marți senatorul democrat Richard Blumenthal, președintele comisiei de anchetă, adăugând că Boeing nu și-a respectat promisiunile după prăbușirile soldate cu un total de 346 de morți.

Blumenthal i-a reproșat direct lui Calhoun "erodarea culturii securității" în profitul acționarilor.

Șefa OMV Petrom: Ne așteptăm să începem forajul în Marea Neagră în 2025; suntem în grafic pentru a livra primele gaze în 2027 CITEȘTE ȘI Șefa OMV Petrom: Ne așteptăm să începem forajul în Marea Neagră în 2025; suntem în grafic pentru a livra primele gaze în 2027

"De ce nu v-ați dat demisia?", l-a chestionat senatorul republican Josh Hawley, acuzându-l că "spoliază" Boeing, deși primește un salariu de mai multe milioane de dolari.

În 2023, pachetul salarial al lui Calhoun s-a ridicat la 32,8 milioane de dolari, cu 45% mai mult decât în anul precedent.

Dave Calhoun a fost numit director general al companiei la începutul lui 2020, cu obiectivul de a redresa grupul, dar problemele de producție i-au precipitat pensionarea, anunțată înainte de sfârșitul acestui an.

O serie de audituri și anchete au identificat numeroase probleme de "neconformitate" și lacune, mai ales în ce privește controlul calității.

Aceeași comisie de anchetă a audiat în aprilie patru așa-ziși avertizori, iar marți a publicat noi elemente raportate de alți astfel de avertizori.

La sfârșitul lui mai, Boeing a prezentat un "plan de acțiune complet" cerut de administrația de reglementare a aviației din SUA, FAA, pentru remedierea problemelor.

În plus, grupul este amenințat cu urmăriri penale în fața unui tribunal federal din Texas, Ministerul federal al justiției apreciind că Boeing nu și-a respectat obligațiile din cadrul acordului încheiat în 2021 în urma accidentelor aeronavelor sale.

Acuzat de fraude în procesul de certificare a avionului 737 MAX, Boeing a acceptat să achite 2,5 miliarde de dolari și s-a angajat să-și consolideze programul de conformitate. Ministerul Justiției urmează să decidă, până pe 7 iulie, în privința lansării urmăririlor.

"Trebuie să existe o tragere la răspundere individuală", a apreciat Blumenthal, fost procuror federal. 

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing
dave calhoun