Contrar a ceea ce susțin companii precum Uber și Lyft, din ce în ce mai multe date arată că acest gen de servicii nu ajută la decongestionarea traficului, ci din contră.
Un studiu publicat săptămâna aceasta în jurnalul Science Advances arată cu Uber și Lyft au contribuit semnificativ la creșterea traficului din San Francisco, orașul de origine al conceptului de ride-hailing.
Conform acestui studiu, traficul din San Francisco a crescut între 2010 și 2016 cu 60%. Mai mult de jumătate din această creștere este generată de cele două servicii.
Cercetătorii de la Universitatea din Kentucky, care au realizat studiul la cererea autorității de transport din San Francisco, spun că au încercat să creeze o imagine a traficului rutier dinainte de explozia fenomenului ride-hailing și după ce acesta a ajuns să domine formele de transport din oraș.
CITEȘTE ȘI Primăria Capitalei a primit o ofertă din partea Mercedes – Benz pentru achiziția a 130 de autobuze hibrideStudiul arată că traficul din San Francisco a crescut la 62% în perioada vizată și că vitezele de deplasare au scăzut cu 13%.
Într-o simulare în care Uber și Lyft au fost scoase din ecuație, cercetătorii au realizat că nivelul de trafic a crescut doar cu 22% (față de 62%), iar viteza media de deplasare s-a redus cu 4% (față de 13%, cât arată cercetarea ce include și serviciile de ride-hailing).
Uber și Lyft au fost afectate săptămâna aceasta de greve ale angajaților din mai multe orașe americane care protestează printre altele împotriva condițiilor de angajare.
Cele două companii sunt din ce în ce mai criticate și pentru contribuția în ceea ce privește poluarea aerului.