Toyota a anunțat o creștere a profitului operațional în anul fiscal 2018, bazat pe creșteri ale vânzărilor, un mai bun control al costurilor și discounturi mai mici pe piața din SUA.
Toyota Motor a anunțat un profit operațional de 2.400 miliarde yeni, adică aproximativ 21,66 miliarde dolari, în anul fiscal recent încheiat, la 31 martie. Creșterea profitului a fost de 2,8% față de anul fiscal anterior, însă profitul net a scăzut, în același interval, cu 25%, la 1.880 miliarde yeni, echivalent 16,96 miliarde dolari. Veniturile totale ale grupului japonez s-au ridicat la 3.023 miliarde yeni (circa 272,78 miliarde dolari), în creștere cu 2,9% față de anul fiscal anterior.
Vânzările Toyota Motor, pentru toate mărcile din portofoliu (Daihatsu și Hino), au fost de 10,6 milioane de vehicule în intervalul 1 aprilie 2018 - 31 martie 2019, cu 1,6% mai multe decât în anul fiscal anterior.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vicepreședintele executiv Koji Kobayashi a declarat că discounturile mai mici au contribuit la performanțele financiare pe piața din America de Nord, „piață critică pentru companie”, fiind totodată cea mai mare pentru marca Toyota. Profiturile obțiute pe această piață s-au ridicat la 144 miliarde yeni (1,3 miliarde dolari), cu 8,3% mai mari ca în anul anterior, în ciuda faptului că livrările de vehicule au scăzut cu 2,2%, la 2,75 milioane unități. Marja profitului este încă mică pentru regiuna Americii de Nord, circa 2%, față de ținta de 8 procente, după cum a declarat Kobayashi. Acesta a spus că nu este încrezător în faptul că Toyota ar putea atinge această țintă în anul fiscal care se încheie pe 31 martie 2021, așa cum și-a propus. „Noi muncim întotdeauna cu această țintă în minte”.
În Europa, livrările de vehicule au crescut cu 2,7%, la 994.000 unități, pe ultimele 12 luni, profitul operațional urcând la 121 miliarde yeni (1,09 miliarde dolari).
Reprezentanții Toyota au prognozat că vânzările pentru următorul an fiscal vor avansa cu 1,3%, la 10,74 milioane de vehicule.