Circa 29 de milioane de vehicule echipate cu motoare diesel care circulă în UE emit mai multe gaze poluante decât limita autorizată prin lege, se arată într-un studiu al ONG-ului Transport & Environment publicat luni, la un an de la izbucnirea scandalului Volkswagen, relatează AFP.
Mai mult de patru vehicule din cinci cu standardul de emisie Euro 4, vândute în perioada 2010-2014, emit de trei ori mai mult oxid de azot la testele de laborator decât limita fixată, potrivit ONG-ului, scrie News.ro.
În cazul motoarelor Euro 6, vândute din 2015, două treimi dintre ele emit de până la trei ori mai mult decât limita fixată, se mai arată în studiu.
T&E a compilat date referitoare la cele 230 de modele obținute din anchete ale guvernelor din Franța, Marea Britanie și Italia, în marja scandalului Dieselgate, precum și o serie de informații publice.
Scandalul testelor de emisii trucate reprezintă numai „partea de deasupra a aisbergului”, avertizează Transport & Environment (T&E), care încearcă prin acest studiu să „expună numărul șocant de mașini diesel de pe soselele din UE și reglementările laxe ale autorităților naționale în domeniul vehiculelor”.
Volkswagen a recunoscut anul trecut că a manipulat testele de poluare pentru 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial, prin instalarea unor softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor. Recunoașterea a avut loc în urma unei investigații a autorităților americane de reglementare.
Grupul german a alocat până în prezent circa 17,8 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor legate de manipularea testelor de poluare.