Circa 29 de milioane de vehicule echipate cu motoare diesel care circulă în UE emit mai multe gaze poluante decât limita autorizată prin lege, se arată într-un studiu al ONG-ului Transport & Environment publicat luni, la un an de la izbucnirea scandalului Volkswagen, relatează AFP.
Mai mult de patru vehicule din cinci cu standardul de emisie Euro 4, vândute în perioada 2010-2014, emit de trei ori mai mult oxid de azot la testele de laborator decât limita fixată, potrivit ONG-ului, scrie News.ro.
În cazul motoarelor Euro 6, vândute din 2015, două treimi dintre ele emit de până la trei ori mai mult decât limita fixată, se mai arată în studiu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
T&E a compilat date referitoare la cele 230 de modele obținute din anchete ale guvernelor din Franța, Marea Britanie și Italia, în marja scandalului Dieselgate, precum și o serie de informații publice.
Scandalul testelor de emisii trucate reprezintă numai „partea de deasupra a aisbergului”, avertizează Transport & Environment (T&E), care încearcă prin acest studiu să „expună numărul șocant de mașini diesel de pe soselele din UE și reglementările laxe ale autorităților naționale în domeniul vehiculelor”.
Volkswagen a recunoscut anul trecut că a manipulat testele de poluare pentru 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial, prin instalarea unor softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor. Recunoașterea a avut loc în urma unei investigații a autorităților americane de reglementare.
Grupul german a alocat până în prezent circa 17,8 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor legate de manipularea testelor de poluare.