Stellantis, un nou record trimestrial al veniturilor și marjei operaționale

Stellantis, un nou record trimestrial al veniturilor și marjei operaționale
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 iul 2022

Stellantis marchează o nouă bornă în afacerile sale, după fuziunea care a condus la înființarea companiei în 2021. Primul trimestru al lui 2022 a adus constructorului franco-italian o marjă operațională comparabilă cu cea a mărcilor premium, de peste 14 procente.

Cifra de afaceri a Stellantis a crescut cu 17% în primele șase luni ale lui 2022, o performanță care s-a bazat pe criza de semiconductori și pe cererea foarte mare de autovehicule. Compania cu sediul în Amsterdam și acționari în Franța, Italia, China a înregistrat venituri de 88 miliarde euro în intervalul ianuarie – iunie, cu un rezultat operațional de 12,4 miliarde euro, cu 44% mai mare decât cel din anul anterior și o marjă de 14,1%. Profitul net raportat de companie în intervalul respectiv a fost de 8 miliarde euro, în creștere cu 34% față de perioada similară din 2021. Compania raportează și un volum al lichidităților solid, de aproape 60 de miliarde euro.

Urmărește-ne și pe Google News

„Într-un context global deosebit de dificil, ne continuăm eforturile de a oferi rezultate excepționale și de a implementa strategia noastră îndrăzneață de electrificare. Datorită rezilienței, agilității și spiritului antreprenorial al angajaților noștri și contribuției partenerilor noștri inovatori, transformăm Stellantis într-o companie de tehnologie de mobilitate durabilă, pregătită pentru viitor. Aș dori să-mi exprim sincera recunoștință tuturor angajaților Stellantis pentru angajamentul și contribuția lor la rezultatele obținute”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis.

Germania - Euforia se reduce. Guvernul taie din subvenția pentru mașinile electrice CITEȘTE ȘI Germania - Euforia se reduce. Guvernul taie din subvenția pentru mașinile electrice

Compania raportează rezultate foarte bune pe segmentul vânzărilor de vehicule electrice, respectiv locul al doilea în vânzările de autoturisme electrice și vehicule comerciale electrice pe piața UE30 și pe locul trei la vânzările de vehicule comerciale electrice pe piața americană. Vânzările la nivel mondial de autoturisme electrice Stellantis au crescut cu 50% față de anul precedent, la 136.000 de unități. În acest moment Stellantis are în gamă nu mai puțin de 20 de modele complet electrice și pregătește, cu alte 28 de BEV așteptate în 2024.

Livrările de autovehicule ale grupului Stellantis au înregistrat scăderi pe cele mai multe piețe regionale, cel mai mare declin fiind cel din Europa, cu 1,3 milioane de vehicule livrate, cu 300.000 mai puține decât în urmă cu un an (-18%). Pe piețele asiatice inclusiv China, vânzările au avut un volum relativ egal cu anul 2021, astfel că declinul este nesemnificativ (-2%). În același timp, în SUA, livrările Stellantis au crescut cu 10%, la aproape 1 milion de unități.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis vanzari
stellantis rezultate 2022