Stellantis renunță la planurile anterioare ale PSA Group, de a readuce marca Peugeot în SUA, și se concentrează pe consolidarea mărcilor existente. FCA a mizat pe Fiat și Alfa Romeo, peste ocean, dar eforturile au avut rezultate foarte slabe.
Noua echipă a Stellantis, formată de CEO-ul Carlos Tavares, l-a adus pe Larry Dominique, cel care se ocupa de mai mulți ani de implementarea strategiei de relansarea a Peugeot în SUA, la conducerea Alfa Romeo North America, marcând astfel renunțarea la vechiul plan. Reprezentanții Stellantis au confirmat, de altfel, pentru Automotive News, că „în noul context al Stellantis, cu o prezență puternică pe piața din SUA ne determină să de concentrăm pe mărcile existente”.
Fiat Chrysler a mizat, la scurt timp după preluarea mărcilor Chrysler Group de către Fiat, la lansarea pe piața americană a trei mărci italiene: Fiat, Alfa Romeo și Maserati, toate trei fiind branduri cu rezonanță pentru americani și, mai ales, pentru cei cu rădăcini italiene în familie. Din păcate, eforturile de marketing n-au adus rezultatele planificate, astfel că nici Fiat, nici Alfa Romeo, n-au reușit să atragă mai mult de câteva mii de clienți anual.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La rândul său, PSA Group și-a construit un plan solid, pe 10 ani, pentru a readuce marca Peugeot, după o pauză de aproximativ 30 de ani, pe piața din SUA. PSA avea nevoie de acest lucru pentru a-și lărgi piețele de vânzare la nivel global și pentru a reduce expunerea pe care compania franceză o avea pe piața din Europa. Planul, derulat de Larry Dominique, prevedea introducerea treptată a mașinilor Peugeot, mai întâi ca mașini de rent-a-car și apoi prin deschiderea unei rețele de dealeri, până în 2026. Primul model care ar fi trebuit lansat în SUA era Peugeot 508 (foto).
Acum, după crearea Stellantis, pentru compania nou creată este mult mai facil și eficient să investească în mărcile care există deja pe piață, Fiat, Alfa Romeo și Maserati, decât să încerce să lanseze altele noi. Cu mențiunea că Fiat ar putea fi marca la care se va renunța cel mai repede, pe această piață.
În momentul de față, Stellantis are o marcă puternică pe piața americană, Jeep, precum și două mărci de autoturisme mai degrabă locale decât globale, care trec printr-o perioadă deloc fastă. Chrysler a pierdut foarte mulți clienți în ultimii ani, iar Dodge, văduvită în urmă cu mai mulți ani de divizia de pickup-uri (Ram), are vânzări tot mai mici. Ambele mărci folosesc în acest moment platforme dezvoltate în comun cu Fiat, dar nemodernizate și fără investiții în prea multe modele noi. Apariția Stellantis deschide acestor mărci perspectiva unor platforme moderne, cu posibilitate de electrificare și mult mai eficient din punct de vedre industrial. Singura problemă rămâne conformarea cu restricțiile de omologare americane, care nu corespund în totalitate cu cele europene. Carlos Tavares a declarat însă că implementarea planului Peugeot a adus o serie de informații valoroase ce vor putea fi folosite, referitoare la legislație, logistică, rețele de service, marketing.
În acest context, marca premium Alfa Romeo ar putea să beneficieze de investiții noi în modele care să o facă mai atractivă în ochii americanilor, chiar dacă acest proces ar dura cel puțin o generație și să ajungă să concureze mărci europene mult mai puternice pe această piață, cum sunt Audi, BMW și Mercedes.