După ce Asociația Constructorilor Auto din Europa a anunțat că „spune bun-venit” Stellantis, ca urmare a depunerii unei cereri de redobândire a calității de membru, Stellantis confirmă faptul că a cerut reintrarea în asociație. Mesajul este semnat de Jean Phillip Imparato, unul dintre posibilii candidați la poziția de CEO al Stellantis.
Carlos Tavares a fost unul dintre cei mai performanți și apreciați manageri, dar în același timp a fost considerat unul dintre cei mai agresivi și conflictuali CEO din industria auto. Stellantis, compania pe care a condus-o timp de aproape patru ani, a ieșit din ACEA, asociația industriei europene de vehicule, din cauza tensiunilor dintre Tavares și conducerea actuală, în frunte cu Luca de Meo, președintele asociației și CEO al Renault Group.
Acum, la doar câteva zile după demisia forțată a lui Carlos Tavares din funcția de CEO Stellantis, noua conducere a depus cerere de reintrare în ACEA.
„Stellantis așteaptă cu nerăbdare să colaboreze cu ceilalți membri ai asociației și să converge către o abordare comună care vizează continuarea tranziției, garantând în același timp sustenabilitatea și competitivitatea industriei auto, în beneficiul comunităților sale”, a transmis constructorul auto, confirmând faptul că a îndeplinit formalitățile necesare reintrării în asociație.
Revenirea în ACEA va avea loc începând cu 1 ianuarie 2025, dacă cererea depusă de companie va fi aprobată de Consiliul de Administrație al asociației.
„ACEA reprezintă pentru noi platforma ideală pentru a lucra în sinergie cu colegii noștri și părțile interesate și pentru a dezvolta o foaie de parcurs comună care vizează consolidarea întregului lanț valoric”, a declarat Jean-Philippe Imparato, Chief Operating Officer pentru Europa extinsă al Stellantis și unul dintre numele vehiculate ca posibil înlocuitor al lui Tavares în fruntea companiei.
CITEȘTE ȘI Presa germană despre șeful Dacia, "indispensabila vacă de muls": Așa conduce Denis Le Vot Dacia către succesÎn prezent, Stellantis este condusă de un Comitet Executiv Interimar, al cărui președinte este John Elkan, președintele Board-ului Directorilor și reprezentant al familiei Agnelli, cel mai mare acționar, compania care a controlat Fiat Group anterior fuziunii cu PSA.
Ieșirea Stellantis din ACEA a fost făcută în 2022, într-un moment de tensiune al industriei auto, Carlos Tavares acuzând asociația că își poate reprezenta singură interesele, prin crearea unui Forum al Mobilității. Carlos Tavares a fost permanent un adept al tranziției la propulsia electrică, în ultima perioadă criticând vehement solicitările altor șefi de companii auto de anulare sau amânare a noilor reglementări privind normele Euro 7 și cele privind emisiile de CO2.
CITEȘTE ȘI FOTO - TAROM anulează mai multe curseACEA reunește 15 constructori de autovehicule prezenți pe piața din Europa, atât companii europene, BMW Group, DAF, Daimler Truck, Ferrari, IVECO, JLR, Mercedes, Renault Group, VW și Volvo, cât și companii asiatice și americane, cu activități de producție în Europa: Ford, Honda, Hyundai, Nissan și Toyota. Totodată, 31 de asociații naționale ale producătorilor de vehicule au calitatea de membru în Comitetul de legătură al ACEA.