Autoritatea de reglementare a siguranței auto din SUA deschide o investigație asupra a 73.000 de mașini hibride Chevrolet Volt, din cauza unor rapoarte privind pierderea bruscă a puterii, incapacitatea de repornire și alte probleme, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Administrația națională pentru siguranța traficului pe autostrăzi a declarat că deschide evaluarea preliminară pentru modelul Chevrolet Volt 2016-2019, după 61 de plângeri legate de modulul de control al energiei bateriei (BECM).
Unele reclamații au raportat că au existat puține sau niciun avertisment înainte de pierderea puterii de operare sau a modului de putere redusă.
General Motors a emis anterior un buletin de service tehnic care spunea că, dacă vehiculele nu repornesc, poate fi necesar ca BECM să fie înlocuit și reprogramat, dar nu a rechemat vehiculele, a spus NHTSA.
GM a încheiat producția Volt la începutul anului 2019.
GM a declarat că cooperează cu investigația NHTSA și a spus că consideră că ”a luat măsurile adecvate pentru a remedia preocupările clienților legate de modulul de control al energiei bateriei, dar va continua să sprijine analiza agenției a problemei”.
NHTSA a spus că problema poate prezenta un risc de siguranță dacă vehiculele nu se pot deplasa în funcție de fluxul de trafic din jur și este mai gravă în funcție de capacitatea unui vehicul blocat de a reporni.
Unii proprietari au spus NHTSA că au așteptat luni de zile sau nu au reușit să obțină module de înlocuire a bateriei după ce s-au confruntat cu problema. GM a spus că are suficiente piese de schimb.