În cazul reţinerii de către poliţistul rutier a permisului de conducere şi/sau a certificatului de înmatriculare ori de înregistrare sau, după caz, a dovezii înlocuitoare a acestora, titularul va primi un cod unic cu ajutorul căruia va putea urmări traseul documentelor reţinute, conform unui proiect legislativ adoptat prin vot de senatori, analizat de Profit.ro, și care va fi transmis pentru vot final deputaților.
Măsura este propusă de reprezentanții actualei puteri, care subliniază că Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (DGCTI) gestionează un HUB care oferă o serie de servicii electronice furnizate la nivelul tuturor structurilor Ministerului AfaceriIor Interne (MAI).
În comisii, senatorii au adăugat aplicarea prevederilor și în sistuația retragerii documentelor menționate.
CITEȘTE ȘI Guvernul și investitorul străin confirmă pentru Profit.ro și se acuză reciproc - Nu s-au înțeles, România pierde o nouă investiție gigant. Cum explică ambele părți de ce nu au mai bătut palmaObiectivul principal al acestui HUB este simplificarea accesului beneficiarilor la serviciile furnizate de către MAI, în vederea facilitării interacţiunii online a acestora cu prestatorii de servicii publice, arată autorii proiectului, prin care este prevăzută extinderea serviciilor acestui HUB de la nivelul ministerului.
”În acest moment, dacă unui conducător auto i se reţine, de către poliţistul rutier, permisul de conducere şi/sau certificatul de înmatriculare ori de înregistrare sau, după caz, dovada înlocuitoare a acestora, titularul trebuie să meargă la mai multe instituţii pentru a vedea unde a ajuns documentul reţinut. De exemplu, dacă i s-a ridicat unul dintre documentele de mai sus într-un alt judeţ sau într-o altă localitate, titularul nu ştie când şi unde să se prezinte pentru a reintra în posesia acestuia”, este argumentul în sprijinul măsurii.
Ca urmare, proiectul legisativ menționat prevede crearea unui mecanism prin care la ridicare documentelor, titularul să primească şi un cod unic cu ajutorul căruia să se poată autentifica în HUB-ul gestionat de MAI pentru a vedea exact traseul documentului reţinut.
Conform inițiatorilor, mecanismul este similar celor de la firmele de curierat.
”HUB-ul este funcţional şi nu ar implica cheltuieli suplimentare, ba dimpotrivă, ar scuti cetăţenii de mai multe drumuri şi pe angajaţii din subordinea MAI să ofere informaţii care se regăsesc în acest HUB”, se mai arată în susținerea măsurii.