Președintele sindicatului United Auto Workers (UAW), Shawn Fain, a declarat vineri că sindicatul nu își va extinde deocamdată greva împotriva celor trei mari producători auto americani din Detroit, dar a spus că membrii săi ar putea declanșa protrste la alte unități de producție, fără avertisment, în loc să aștepte până vineri pentru a-și anunța noile planuri, transmite Reuters.
”Intrăm într-o nouă fază a acestei lupte și necesită o nouă abordare”, a spus Fain într-un mesaj transmisă în direct pe rețelele de socializare, scrie News.ro.
El a schimbat tactica fără avertisment, miercuri, când a comandat o grevă la fabrica de pickup-uri și SUV-uri Kentucky Truck a Ford Motor, cea mai mare și mai profitabilă uzină a producătorului auto la nivel global.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Nu mai așteptăm până vineri”, a spus el.
Greva UAW a atins pragul de o lună, cu peste 34.000 de membri de sindicat care lucrează la Ford, General Motors (GM) și Stellantis, compania mamă a Chrysler care se află în grevă, inclusiv cei de la uzina Ford din Kentucky.
În timp ce Fain a avertizat vineri cu privire la potențiale greve la toți producătorii de automobile din Detroit, el și-a rezervat cele mai dure remarci pentru grupul Ford, pe care l-a acuzat că a încercat să se joace în discuții cu oferte inadecvate, ceea ce a determinat greva de miercuri.
Referindu-se la pachetul de salarii profitabil al CEO-ului Ford, Jim Farley, el a spus că Farley ar trebui ”să ia marele carnet de cecuri – cel pe care Ford îl folosește atunci când vrea să cheltuie milioane pentru directorii companiei sau pentru cadouri de pe Wall Street”.
Oficialii Ford nu au putut fi contactați imediat vineri, pentru comentarii.
Discuțiile au devenit din ce în ce mai tensionate, pe măsură ce Fain și-a continuat campania de a-i pune pe producătorii auto unii împotriva celuilalt. Cu toate acestea, unii oficiali sindicali spun în privat că unii muncitori au început să se plângă de durata grevei.
Producătorii de automobile au dublat ofertele inițiale de majorare a salariilor la un interval cuprins între 20% și 23%, au convenit să majoreze salariile în funcție de inflație și să îmbunătățească salariile pentru lucrătorii temporari.
Dar sindicatul dorește încă salarii mai mari, desființarea unui sistem de salarizare pe două niveluri și o cale clară spre organizarea de noi fabrici de baterii în joint-venture.
În ultimele patru săptămâni, Fain a folosit mesajele de vineri pentru a comanda noi greve sau pentru a comunica progresul în negocieri.
UAW a negociat intens în această săptămână cu Stellantis, inclusiv discuții îndelungate joi. Este în discuții cu GM despre parametrii unei înțelegeri care să includă lucrătorii din fabricile de baterii în cadrul unui contract principal de muncă.
Analiștii de la Wells Fargo au estimat că Ford va pierde aproximativ 150 de milioane de dolari pe săptămână din profitul de bază, din cauza grevei de la fabrica din Kentucky.
Unii analiști au spus că decizia de a închide Kentucky Truck și alte operațiuni cu profit ridicat din Detroit Three este un semn că s-ar putea apropiat finalul jocului în conflictul de muncă.
”Închiderea fabricii de camionete Ford din Kentucky a început să crească presiunea asupra GM și Stellantis și încep să facă progrese”, a declarat Arthur Wheaton, director de studii asupra muncii la Universitatea Cornell.