Un conflict între sindicatele suedeze și Tesla s-a intensificat vineri, când un furnizor de componente de importanță majoră s-a alăturat unei acțiuni pentru a determina producătorul de mașini electrice să semneze un contract colectiv pentru muncitorii suedezi, transmite Reuters.
Aproximativ 50 de lucrători care produc componente Tesla specializate la Hydro Extrusions, o subsidiară a companiei norvegiene de aluminiu și energie Hydro, fie vor rămâne acasă, fie vor primi alte sarcini, pe termen nedeterminat, a declarat sindicatul IF Metall.
”Ei livrează componente fabricii Tesla din Berlin și, dacă acest lucru le provoacă perturbări, sperăm să-i forțăm să se întoarcă la masa de negocieri”, a declarat secretarul de negocieri al IF Metall, Veli-Pekka Saikkala, adăugând că Hydro Extrusions este singurul furnizor de componente pentru Tesla în Europa, scrie News.ro.
IF Metall, cel mai mare sindicat de producție din Suedia, este blocat într-o luptă cu Tesla pentru a obține un contract colectiv pentru cei 130 de mecanici ai săi din Suedia.
IF Metall a pus în grevă mecanicii pe 27 octombrie, refuzând să întrețină mașinile Tesla. De atunci, mecanicilor li s-au alăturat membri ai altor sindicate, cum ar fi lucrătorii poștali, docherii, personalul de curățenie și alții, care refuză să lucreze cu Tesla sau cu produsele sale.
Saikkala a spus că sindicatul este pregătit să intensifice conflictul dacă Tesla refuză să semneze.
"Această luptă este foarte, foarte importantă. Este atât de importantă încât nu o putem lăsa să treacă. Este importantă pentru noi, dar și pentru întreaga piață a muncii suedeză", a spus el.
Tesla nu a răspuns la mai multe solicitări de comentarii. Producătorul auto american are o politică de a nu semna contracte colective și spune că angajații săi au condiții la fel de bune sau mai bune decât cele cerute de sindicatul suedez.
CITEȘTE ȘI Gigantul producător chinez de vehicule electrice BYD și-a lansat popularul automobil Han pe piața din Orientul MijlociuSindicatul spune că este vital pentru modelul suedez al pieței muncii ca toate companiile să aibă contracte colective.
"Nu avem salarii minime sau legi pentru când poți și nu poți să lucrezi în Suedia. Avem cadre și protecție a angajării, dar în afară de asta, contractele colective sunt cele care reglementează piața muncii", a spus secretarul pentru negociere Torbjorn Johansson, la LO, organizația sindicală umbrelă.
Aproximativ 90% din toți angajații din Suedia sunt acoperiți de contractele colective de muncă, care reglementează salariile, concediile, plata orelor suplimentare și alte condiții.
CITEȘTE ȘI Șoferii, obligați să tragă pe dreapta nu doar la mașinile cu girofar roșu ale poliției și pompierilor"Tratăm pe toată lumea la fel, iar angajatorul are, de asemenea, o concurență sănătoasă. Dacă îi permitem lui Elon Musk să aibă o concurență diferită de toți ceilalți, atunci întregul model se va eroda. Ar fi devastator", a spus Johansson, referindu-se la CEO-ul Tesla.
Fabrica de la Vetlanda a Hydro Extrusions produce profile de aluminiu - aliaje de aluminiu transformate în forme și utilizate în elemente de siguranță și este primul furnizor Tesla din Suedia care a oprit munca pentru a sprijini greva mecanicilor.