Marca Dacia are o nouă abordare de marketing îndrăzneață, pe piața din Marea Britanie, și anunță printr-un mesaj postat pe pagina de vânzări a companiei că oprește vânzările de Black Friday, ziua marilor reduceri care în această țară s-a derula pe 24 noiembrie.
În loc să se arunce în valul discounturilor de Black Friday, Dacia s-a retras și a anunțat că „Am închis vânzările de Black Friday, pentru că, la Dacia, oferim valoare tot anul. Nu e mare lucru!”. Mesajul a fost postat chiar pe pagina Dacia, unde în mod normal pot fi comandate mașinile mărcii. Compania a anunțat jurnaliștii că „vânzările online ale Dacia vor fi închise pe toată perioada Black Friday (00:00 – 23:59). Configuratorul (care ajută clienții să-și configureze mașina) va fi, de asemenea, închis pe toată durata”.
„Pentru Dacia, Black Friday este o zi de vineri normală” a declarat directorul Dacia, Luke Broad. „Închiderea vânzărilor noastre online pentru ziua de azi este o mișcare îndrăzneață, dar arată angajamentul nostru de a fi producătorul de mașini numărul unu în Marea Britanie, după valoare. Acesta este o modalitate de a face ceea ce spunem. Black Friday poate determina cu ușurință consumatorii să cheltuiască în exces pe produse de care nu au nevoie – ceea ce nu este cazul la Dacia”, a mai spus șeful Dacia din UK.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia le mai transmite englezilor să se relaxeze de Black Friday, „știind că mașinile noastre sunt construite solid și pentru a rezista, astfel încât să puteți face o pauză și să cumpărați de la noi mâine, încrezător că obțineți cea mai bună valoare de pe piață”.
Pentru a-și susține demersul de marketing, marca publică și o listă cu 10 motive pentru care britanicii evită Black Friday, pe baza unui sondaj realizat de compania Censuswide:
- Scepticism față de ofertele oferite (22 la sută)
- Sunt mai conștienți de costurile cu cheltuielile lor (18 la sută)
- Au deja suficiente bunuri, așa că nu au nevoie să cumpere (18%)
- Doresc să evite cozile și haosul (13 la sută)
- Doresc să reducă obiceiurile de cheltuieli impulsive (12 la sută)
- Nu au încredere în mărcile care oferă vânzări de Black Friday (11%)
- Evită să fie înșelați (11 la sută)
- Doresc să evite stresul general asociat cu cumpărăturile din locuri aglomerate (11 la sută)
- Ceea ce vor ei nu este la vânzare (11 la sută)
- Evită cheltuielile excesive (9 la sută)
Iarna trecută, Dacia a făcut valuri în presa din Marea Britanie, după ce a anunțat că oferă gratis recipiente cu apă caldă clienților săi, pentru a se încălzi, în replică la oferta BMW de a cere un abonament clienților pentru încălzirea în scaune.