CEO-ul Volkswagen Group, Herbert Diess, a declarat într-un interviu, la Davos, că Luca de Meo, fostul CEO al SEAT este în discuții „probabil”, cu Renault: „Asta ne-a spus nouă”.
Luca de Meo este în discuții avansate cu Renault Group, după cum confirmă și CEO-ul Volkswagen Group. „Suntem foarte, foarte supărați că Luca ne părăsește, deoarece a jucat un rol foarte important în grup”, a declarat Diess jurnaliștilor de la CNBC. „A făcut treabă foarte bună cu noi, dar am acceptat că urmează să plece și este, probabil, în discuții cu Renault, asta este ce ne-a spus nouă”, a mai adăugat Diess, care conduce grupul german după ce a fost recrutat de la rivalii de la BMW.
Luca de Meo și-a dat demisia din poziția de CEO al mărcii SEAT la începutul acestei luni, rămânând, pentru moment, angajat al companiei. El are un contract de neconcurență cu VW Group, dar nu sunt cunoscute clauzele existente și cele negociate. Compania germană a transmis un comunicat prin care a confirmat încetarea activității în fruntea mărcii spaniole a lui Meo.
Renault caută un CEO care să-l înlocuiască pe Thierry Bollore, demis în toamna trecută. Președintele Renault, Jean Dominique Senard, a declarat săptămâna trecută că noul CEO va fi anunțat „în curând”.
CITEȘTE ȘI ACEA avertizează că piața auto va scădea cu 2% și cere subvenții consistente de la politicieniLuca de Meo este unul dintre cei mai apreciați manageri din industria auto. El și-a început cariera la Renault, dar a cunoscut succesul la Fiat, unde a fost vicepreședinte de marketing. El este considerat autorul succesului de piață al modelului Fiat 500. A fost recrutat în VW Group de fostul CEO Martin Winterkorn, fiind, pe rând, șef al marketingului mărcii VW, apoi pe întreg grupul, apoi membru al consiliului de administrație al VW AG, responsabil de Audi AG. În urmă cu patru ani a fost instalat ca CEO al SEAT, reușind să obțină performanțe notabile cu vânzări istorice pentru marca spaniolă. Luca de Meo a fost decorat de statul italian cu „Ordinul de merit”, iar Universitatea Harvard i-a dedicat un curs de marketing despre activitatea sa la marca VW.