Directorul general al Volkswagen AG, Oliver Blume, a afirmat că Europa și China ar trebui să construiască regimuri tarifare care să-i recompenseze pe cei care investesc în producția auto internă și a adăugat că miniștrii chinezi pe care i-a întâlnit recent la Beijing sunt deschiși pentru discuții și au ca obiectiv o soluție corectă, transmite Reuters.
Declarația sa vine în condițiile în care Comisia Europeană a impus din 5 iulie taxe vamale provizorii la importurile de mașini electrice (EV) din China. Tarifele vamale suplimentare care se aplică celor trei producători chinezi din eșantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely și de 37,6% pentru automobilele SAIC.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Când ei investesc în Europa și lucrează împreună cu țările europene este un element pozitiv, de care ar trebui să se țină cont ... când noi investim în China vrem să beneficiem de aceleași condiții", a declarat Oliver Blume, după publicarea rezultatelor financiare ale celui mai mare producător auto european, scrie Agerpres.
Într-un comunicat de presă, Volkswagen a informat că va trebui să facă "eforturi semnificative de reducere a costurilor" în semestrul doi din 2024 și dincolo de această perioadă, pentru a redresa marja de profit, care în primul semestru a fost "prea scăzută".
Grupul german a precizat că își reduce și mai mult capacitatea de producție și își modifică cheltuielile legate de software, după investiția sa în producătorul de vehicule electrice Rivian. În anumite uzine, compania a redus deja capacitatea cu 25%, inclusiv la fabrica sa principală din Wolfsburg, ca parte a obiectivului mai amplu de reducere a capacității cu 10% în Europa.
De asemenea, Oliver Blume a anunțat joi că Volkswagen se va alătura companiilor rivale în prelungirea gamei de mașini cu motoare cu combustie, potențial adăugând noi modele, dar fără a majora cheltuielile totale de investiții.