Directorul general de la Renault, Luca De Meo, și-a exprimat unele îndoieli cu privire la intervalul de timp pentru tranziția la vehiculele electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să diminueze costurile dacă vrea să își atingă obiectivele în domeniul automobilelor electrice, transmite Reuters.
Tranziția la vehiculele electrice joacă un rol crucial în reducerea emisiilor globale de carbon iar ritmul în care va avea loc această tranziție va restructura industria auto, arată Agerpres.
Cu prilejul recentelor alegeri europene, care au avut loc într-un moment de cerere slabă pentru vehiculele electrice, au fost lansate din ce în ce mai multe apeluri pentru a renunța la decizia UE de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie din 2035, decizie care urmează să fie revizuită în 2026.
"Avem nevoie de puțin mai multă flexibilitate cu privire la calendar. Cu toate acestea, ar fi o eroare strategică să abandonăm pur și simplu obiectivul din cauza actualei încetiniri a pieței", a spus Luca De Meo în comentariile publicate luni de cotidianul financiar Les Echos.
Întrebat despre ambiția Renault de a trece 100% din producția sa europeană de automobile la vehicule electrice, în contextul pieței interne slabe, De Meo a spus: "adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035. Acesta este adevărul. Dacă clienții nu ne urmează, suntem cu toții responsabili. Trebuie să reducem costurile".
Sectorul auto s-a confruntat cu diferite provocări, precum incertitudinea cadrului de reglementare și concurența venită din China, care se adaugă crizei costului vieții pe piețele interne, ceea ce a avut un impact în tranziția la vehiculele electrice.
CITEȘTE ȘI VIDEO Sultanul Ibrahim Iskandar, încoronat rege al Malaeziei. Face acte de caritate în timp ce străbate țara cu un Harley-DavidsonVânzările globale de automobile electrice au crescut cu 35% în 2023 dar au scăzut în 2024. Totuși, în luna iunie a acestui an, vânzările de autoturisme noi în UE au crescut cu 4,3% în ritm anual, până la cel mai ridicat nivel de după luna iulie 2019, în timp ce înmatriculările de automobile pe baterie au scăzut ușor.