Șeful proiectului Titan de la Apple, destinat dezvoltării unei mașini electrice, va părăsi compania

Șeful proiectului Titan de la Apple, destinat dezvoltării unei mașini electrice, va părăsi compania
scris 24 ian 2016

Steve Zadesky, șeful proiectului Titan, prin care Apple vrea să dezvolte primul automobil cu propulsie electrică produs de gigantul american din domeniul IT, va părăsi compania, ceea ce ar putea încetini proiectarea mașinii, potrivit unor surse apropiate situației, scrie Wall Street Journal (WSJ).

Motivele demisie sunt încă necunoscute, iar decizia este surprinzătoare, având în vedere că Zadesky lucrează la Apple de aproape 17 ani. O persoană apropiată situației a afirmat că directorul a ales să renunțe la poziția pe care o ocupă din motive personale, dar există și voci care susțin alte variante.

Potrivit unor surse din companie, echipa care lucrează la dezvoltarea mașinii Apple întâmpină probleme, fiind constrânsă să atingă obiective ambițioase într-un timp scurt.

Urmărește-ne și pe Google News
Apple riscă să plătească taxe de 8 mld. dolari neachitate la timp, după ce UE a deschis o anchetă CITEȘTE ȘI Apple riscă să plătească taxe de 8 mld. dolari neachitate la timp, după ce UE a deschis o anchetă


Compania ar urma să lanseze în 2019 un autovehicul electric. Anul trecut, au existat zvonuri că Apple ar construi o mașină fără șofer, dar acestea au fost infirmate.

Totuși, mulți specialiști consideră că 2019 este o țintă prea ambițioasă, proiectarea unei mașini fiind o activitate complexă, mai ales pentru o companie fără experiență în domeniu, cum este Apple.

Compania condusă de Tim Cook a angajat anul trecut sute de specialiști la divizia auto care funcționează sub numele de cod Titan, printre care Johann Jungwirth, fost director de cercetare al Mercedes-Benz și Rónán Ó Braonáin, acesta din urmă fiind recrutat de la Reviver, un start-up american care se ocupă de dezvoltarea primei plăcuțe de înmatriculare electronice din lume. În total, la dezvoltarea mașinii Apple lucrează peste 1.800 de persoane.

Apple este în prezent cel mai valoros brand la nivel global, potrivit topului Best Global Brands, realizat de compania de consultanță și evaluare Interbrand. Valoare brandului Apple a crescut cu 43% față de 2014, la 170,2 de miliarde de dolari. În anul fiscal 2015, încheiat pe 30 septembrie, Apple a înregistrat un profit net de 53,4 miliarde de dolari, cel mai mare câștig anual înregistrat vreodată de o companie.

viewscnt
Afla mai multe despre
apple
titan
masina
proiect
zadesky