1 miliard de dolari plus o cotă din veniturile generate de reclame - atât a primit Apple de la Google pentru a menține motorul de căutare pe iPhone-uri și iPad-uri.
Procesul dintre Oracle și Google, în care Google este acuzat că a dezvoltat Android folosind Java fără să plătească, scoate la iveală o serie de informații și cifre interesante, dar care vor tulbura serios apele în industrie.
În 2014, Google și Apple au căzut la un acord prin care producătorul iPhone-ului urma să primească 1 miliard de dolari pentru ca motorul de căutare al Google să fie disponibil pe iOS. De asemenea, din același proces dintre Oracle și Google aflăm că ”la un anumit moment” procentul din reclamele afișate de Google ce revenea Apple era de 34%.
Avocatul Google a cerut păstrarea confidențialității pentru aceste cifre, însă judecătorul nu a fost de acord.
De ce s-ar putea teme Google? Păi, cum Apple este un bun negociator, este posibil ca acest procent să fie mult mai mare decât cel plătit de Google altor parteneri, iar aceștia să ceară acum mai mult.
Pe de altă parte iese încă o dată în evidență ipocrizia Apple. Tim Cook a criticat în mai multe rânduri modelul de business Google - încălcarea intimității utilizatorului pentru furnizarea de reclame cât mai relevante. Ba, șeful Apple chiar a afirmat răspicat că Apple nu va proceda așa cu utilizatorii de iOS. Dar se pare că totul este în regulă când obții venituri indirecte din modelul de business pe care îl acuzi.