Costurile variabile pentru producția de vehicule electrice vor rămâne mai mari în comparație cu modelele cu motoare cu ardere internă, în viitorul previzibil, a declarat directorul general al Mercedes-Benz, adăugând că acest lucru va continua să alimenteze concurența intensă, transmite Reuters.
Comentariile lui Ola Kaellenius vin în momentul în care Mercedes-Benz a dezvăluit mai multe detalii despre cea mai nouă arhitectură a sa de vehicul electric, sedanul electric compact CLA, care va fi lansat anul viitor și va viza o autonomie de rulare cu 30% până la 35% mai mare, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Costurile variabile pentru o mașină electrică sunt mai mari. Așa va rămâne în viitorul previzibil", a spus Kaellenius jurnaliștilor la Salonul auto IAA din München, adăugând că costurile mai mari nu ar putea fi transferate clienților pe o bază similară.
Costurile variabile care măresc prețul producției de vehicule electrice includ materiile prime pentru baterii, dezvoltarea de software și prețurile electricității.
Kaellenius a spus că acesta este motivul pentru care grupul lucrează pentru a optimiza costurile fixe și alocarea resurselor pentru a atinge aceeași profitabilitate cu mașinile electrice ca și cu motoarele cu ardere internă.
Noul CLA vizează o utilizare a puterii de 12 kilowați-oră la 100 de kilometri și o autonomie de 750 de km, în comparație cu 17 până la 18 kWh la 100 de km într-un SUV compact EQA 350, modelul Mercedes oferit astăzi.
Întrebat cât de mult a redus noua clasă CLA costurile față de generația anterioară, Markus Schaefer, director pentru tehnologie al Mercedes-Benz, a spus că se îndreaptă către un nivel de reducere a costurilor cu 50%.
CITEȘTE ȘI NASA sugerează că un zbor New York – Londra ar putea dura în viitor doar 90 de minuteBateriile pentru CLA vor fi produse de furnizorul cheie CATL și ACC, la care Mercedes deține o treime.
CLA, care va intra în producție anul viitor și va ajunge pe piață din 2025, este o încercare de a reduce complexitatea dezvoltării modelelor, care a crescut semnificativ în ultimii ani, a spus Schaefer.
Mercedes-Benz va oferi versiuni hibride și integral electrice, nefiind planificate versiuni diesel.