Noi informații referitoare la reorganizarea managerială și pe branduri în cadrul Volkswagen Group au apărut în presa germană și confirmă datele anterioare privind supravegherea pe care șeful cel mare, Herbert Diess, o dorește pentru SEAT și Skoda.
Cele mai recente informații din interiorul VW Group vorbesc despre o posibilă „tutelă” pe care Ralf Brandstatter, CEO al mărcii VW, o va avea asupra celor două mărci mai „accesibile” din grup, SEAT și Skoda. Automobilewoche scrie că planul lui Diess de a numi doi directori COO, care să supervizeze mărcile din grup a fost schimbat, fiind aleasă o variantă mai simplă. Prin această mișcare, Herbert Diess vrea să controleze mai bine produsele și prețurile automobilelor din grup, astfel încât să evite suprapunerea de produse pe același segment. Mult mai explicit, asta înseamnă că nu dorește ca mărcile SEAT sau Skoda să mai canibalizeze produsele VW, sau nou creata marcă CUPRA să atace poziția Audi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Inițial, presa germană scrisese despre varianta a doi COO care ar fi urmat să fie numiți din rândul veteranilor companiei, unul să supravegheze mărcile de volum, celălalt mărcile premium și de lux. Se pare că această variantă de lucru nu a fost aprobată de structurile de conducere de deasupra lui Diess.
În noua formulă, misiunea îi revine lui Ralf Brandstatter, cel care conducea marca cea mai puternică din grup, cea care generează cele mai mari venituri și cea care a fost în repetate rânduri subminată de mașinile bune produse de Skoda sau de SEAT. Brandstatter va fi astfel șeful lui Thomas Schaffer, de la Skoda, și al lui Wayne Griffiths, de la SEAT/Cupra.
În această nouă situație, mărcile premium nu vor mai fi supervizate de un șef nou, ci vor avea independența pe care au avut-o și până acum, cu mențiunea reorganizării anunțate deja, adică Bentley și Lamborghini subordonate șefului Audi, Markus Duesmann, iar Bugatti subordonată șefului Porsche, Oliver Blume.