Grupul german Volkwagen a luat decizia finală, potrivit CEO-ului Herbert Diess, de a participa separat în Formula 1, începând cu sezonul 2026. Decizia fusese aprobată de Consiliul de Supraveghere.
Dsicuțiile pe marginea intrării echipelor Porsche și Audi în cea mai puternică competiție auto din lume, Formula 1, s-au încheiat, fiind luată decizia finală. Herbert Diess, CEO-ul grupului VW, a anunțat într-un interviu live, transmis de VW, că Porsche este mai avansată cu pregătirile de intrare în competiție. „Formula 1 este în creștere la nivel mondial. Doar Formula 1 contează în sportul cu motor. Există o oportunitate de a intra datorită modificărilor regulilor tehnice. Formula 1 devine mai verde cu electrificare și combustibili sintetici”, a spus Diess. „Mărcile premium văd Formula 1 ca pe o pârghie importantă pentru creșterea valorii mărcii. Dezvoltarea motorului a început”, a mai confirmat Diess.
Șeful grupului VW a mai spus că ar trebui să existe din nou un Grand Prix al competiției Formula 1 în Germania. „În general, cursele aparțin marilor națiuni care produc mașini, nu doar în Bahrein”. Diess a mai precizat că și-ar dori piloți germani la ambele echipe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Luna trecută, Consiliul de Supraveghere al VW AG a aprobat particiaparea celor două mărci cu echipe diferite în Formula 1, odată cu sezonul în care sunt modificate regulile privind motorizările.
„Consiliul de Administrație și Consiliul de Supraveghere al Volkswagen AG, Porsche AG și Audi AG au confirmat planurile celor două mărci ale grupului pentru o posibilă intrare în Formula 1”, a declarat un purtător de cuvânt al grupului.
Porsche se afla deja în negocieri avansate cu echipa Red Bull pentru intrarea în Formula 1. „Mai întâi trebuie clarificate în sfârșit viitoarele reglementări privind motoarele”, a precizat Porsche, anterior. Cei de la Porsche mizau pe propulsiile hibride și pe utilizarea suplimentară a combustibililor sintetici.
Porsche și Audi au refuzat să participe la Formula 1 cu actualele reglementări privind motoarele cu ardere internă. „Motoarele cu ardere pură ar fi un pas în trecut”, au spus cei de la Porsche.
În prezent, Porsche (foto) participă în Formula E, dedicată mașinilor de curse cu propulsie electrică, în timp ce Audi are echipe în diferite competiții precum GT2, GT3, Dakar sau International GT Challenge.