Șeful diviziei americane a Volkswagen, Michael Horn, și-a cerut scuze în fața Congresului SUA pentru falsificarea testelor de poluare la motoarele diesel și a apreciat că repararea mașinilor afectate de pe piața americană va dura cel puțin unul sau doi ani.
Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui soft care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).
"Aș dori să prezint scuzele mele sincere pentru că VW a folosit softul care a falsificat rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Aceste evenimente sunt profund îngrijorătoare, sunt de acord cu asta. Nu credeam că așa ceva ar fi posibil la grupul Volkswagen. Am înșelat încrederea clienților, a dealerilor, a angajaților, precum și a opiniei publice și a autorităților de reglementare", a declarat Michael Horn. Acesta a dat asigurări că instalarea acelor motoare nu a fost decizia companiei ci "a unor indivizi". Întrebat de congresmenii americani ce motive ar fi avut "acei indivizi", Michael Horn a răspuns că problema este investigată de grupul german.
'Obiectivul nostru imediat este să prezentăm clienților soluții pentru a repara vehiculele', a explicat șeful diviziei americane a Volkswagen, fără a prezenta momentul exact când vor fi anunțate acestea. 'Încă lucrăm la aceste soluții și este prea devreme să știu când vor fi prezentate aceste remedii', a precizat oficialul VW.
Luna trecută, producătorul auto german a anunțat că va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării. Dar numai în SUA amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.
VW ar putea primi amenzi și în Germania, Coreea de Sud și în alte state, după finalizarea investigațiilor autorităților de reglementare.
Noul director general al VW, Matthias Muller, a afirmat că impactul financiar al scandalului emisiilor nu poate fi estimat, însă presa din Europa previzionează costuri asociate între 30 și 65 miliarde de euro.
Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
Sursa: Agerpres