Reechiparea autovehiculelor Volkswagen din SUA pe care au fost instalate dispozitive pentru trișarea testelor de mediu ar putea fi împiedicată de proprietarii mașinilor, având în vedere că legislația din majoritatea statelor americane nu obligă deținătorii de automobile să accepte această măsură, scrie Reuters.
Reducerea emisiilor poluante va însemna, cel mai probabil, scăderea performanțelor mașinilor, ceea ce ar putea nemulțumi șoferii.
Directorul general al Volkswagen în SUA, Michael Horn, a promis o investigație amănunțită în scandalul emisiilor poluante, dar nu a spus când vor avea loc reechipările sau cum vor fi influențate performanțele mașinilor.
"Sutem hotărâți să îndreptăm lucrurile. Acest lucru implică acceptarea consecințelor acțiunilor noastre, oferirea unor soluții și recâștigărea încrederii clienților, dealerilor, angajaților, autorităților de reglementare și a publicului american", spune Horn într-o declarație pregătită pentru audierea care va loc astăzi în Congresul SUA, potrivit Bloomberg.
Autoritățile din SUA i-au cerut lui Horn să prezinte toate documentele legate de respectarea standardelor federale privind emisiile, potrivit presei internaționale.
Audierea are aloc în contextul în care gupul VW este implicat într-un scandal uriaș privind nerespectarea standardelor de mediu, după ce EPA (agenția de mediu din SUA) a acuzat Volkswagen că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA.
Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul menționat de EPA a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa. Dezvăluirile grupului german au condus la demisia directorului general al Volkswagen, Martin Winterkorn și lansarea unor investigații în diferite țări.