Șeful BMW, Oliver Zipse, a avertizat că impunerea de taxe vamale de către Uniunea Europeană la importurile de vehicule electrice (EV) chinezești ar putea afecta semnificativ planul industrial "Green Deal" al blocului comunitar și ar lovi producătorii auto germani care importă mașini produse în China, transmite Reuters.
Comisia Europeană a lansat în octombrie o investigație asupra industriei chineze de vehicule electrice. Ancheta, programată să dureze 13 luni, caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenții de stat. China a denunțat ancheta, pe care a calificat-o drept un "protecționism pur", și a subliniat că probabil va dăuna relațiilor comerciale sino-europene, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Curând vom vedea că ne dăm cu stângul în dreptul", a declarat Oliver Zipse, după ce producătorul german de mașini a raportat rezultatele trimestriale.
BMW aduce din China pe piața din Europa modelele Mini EV și iX3.
Ca și rivalele germane Volkswagen și Mercedes-Benz, BMW este puternic dependent de veniturile din afacerea sa din statul asiatic. China este a doua mare piață a BMW după Europa, fiind responsabilă pentru aproape 32% din vânzări în primul trimestru din 2024.
"Nu credem că industria noastră are nevoie de protecție. Operarea la nivel mondial le dă producătorilor auto un avantaj industrial. Putem pune în pericol cu ușurință acest avantaj prin introducerea de taxe vamale", a avertizat Zipse.
În martie, Comisia Europeană a început înregistrarea vamală a importurilor de vehicule electrice din China, ceea ce înseamnă că ar putea fi impuse taxe vamale în momentul în care investigația stabilește că producătorii auto chinezi beneficiază în mod incorect de subvenții de stat.
Investigația ar urma să se finalizeze până în noiembrie, dar UE ar putea impune tarife provizorii în iulie.
Miercuri, președintele CE, Ursula von der Leyen, a declarat la Berlin că Europa trebuie să ia măsuri pentru a preveni inundarea pieței blocului comunitar cu vehiculele electrice chinezești subvenționate.
Președintele francez Emmanuel Macron și von der Leyen i-au cerut luni șefului statului chinez, Xi Jinping, să asigure un comerț mai echilibrat cu Europa.
Zipse a explicat că BMW și alți producători auto au "dependențe bilaterale nu doar de produsul final, ci și pe partea de componente și materii prime". Impunerea de tarife vamale ar afecta noile standarde UE privind emisiile de CO2.
"Nu va exista nicio mașină în UE fără componente din China", a apreciat Zipse.