Șeful BMW: Europa trebuie să renunțe la interzicerea motoarelor pe combustie pentru a-și reduce dependența de China

Șeful BMW: Europa trebuie să renunțe la interzicerea motoarelor pe combustie pentru a-și reduce dependența de China
Profit.ro
Profit.ro
scris astăzi, 12:03

Europa trebuie să renunțe la planul său vizând interzicerea vânzării de autoturisme noi echipate cu motoare pe combustie începând din 2035, pentru a-și reduce dependența de lanțul chinez de aprovizionare cu baterii și a-și folosi propriile sale atuuri tehnologice, a declarat marți directorul general de la constructorul german BMW, Oliver Zipse, informează Reuters.

Oliver Zipse, care cere de mult timp organismelor de reglementare să permită diferite tehnologii, inclusiv combustibili sintetici și automobile cu celule de hidrogen, a apreciat că sentimentul în Europa „este unul preponderent pesimist” iar regiunea are nevoie de un nou cadru de reglementare pentru a rămâne competitivă, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Apa este în pericol în Europa CITEȘTE ȘI Apa este în pericol în Europa
Evenimente
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

„O corectare a obiectivului privind 100% automobile electrice pe baterie în 2035, în cadrul unui pachet complet de reducere a emisiilor de CO2 ar oferi producătorilor europeni o mai mică dependență de China pentru baterii”, a spus Zipse la Salonul auto de la Paris, adăugând că „pentru a putea menține o direcție de succes, o abordarea neutră din punct de vedere tehnologic este esențială în interiorul cadrului de reglementare”.

În luna martie 2023, țările UE au aprobat o directivă care cere ca toate autoturismele noi vândute începând din 2035 să aibă emisii zero de CO2, ceea ce înseamnă practic interzicerea automobilelor cu motoare pe benzină și motorină, precum și reducerea cu 55% a emisiilor de CO2 în 2030 comparativ cu nivelul din 2021.

O serie de constructori europeni, inclusiv BMW, VW și Renault, au cerut ca obiectivele privind emisiile de CO2 să fie relaxate sau amânate, de teamă că vor trebui să plătească amenzi consistente în cazul unor vânzări sub așteptări de automobile electrice.

Cu toate acestea, Germania, țara unde își are sediul BMW, a respins o revizuire anticipată a obiectivelor, apreciind că este nevoie de claritate pentru industria auto și de asemenea că este urgent să se răspundă la schimbările climatice.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
masini
china