Producătorii auto chinezi și europeni s-au confruntat direct la Salonul Auto de la Paris, desfășurat luni, pe fondul tensiunilor crescute, în contextul în care Uniunea Europeană se pregătește să impună taxe de import mari pentru vehiculele electrice fabricate în China, iar industria se confruntă cu o cerere scăzută, transmite Reuters.
Evenimentul din acest an, cel mai mare salon auto din Europa, are loc într-un moment crucial. Producătorii auto europeni, care se confruntă cu dificultăți, trebuie să demonstreze că rămân competitivi, în timp ce rivalii chinezi caută să își consolideze prezența pe o piață extrem de competitivă. Cu toate acestea, a existat un consens între șefii de companii din ambele regiuni cu privire la riscurile impunerii de taxe vamale de către UE, scrie News.ro.
”Cine plătește factura? Consumatorii. Acest lucru îi îngrijorează pe oameni și va împiedica persoanele cu venituri mici să cumpere,” a declarat Stella Li, vicepreședinte executiv al gigantului chinez de vehicule electrice BYD, pentru Reuters.
Carlos Tavares, CEO al Stellantis, a avertizat, la rândul său, că taxele vamale vor încuraja producătorii auto chinezi să construiască fabrici în Europa, ceea ce va agrava problema supracapacității și va duce la închiderea unor fabrici locale.
Nouă mărci auto chineze, inclusiv BYD și Leapmotor, își prezintă cele mai noi modele la acest salon, potrivit CEO-ului Salonului Auto de la Paris, Serge Gachot. Spre deosebire de 2022, când acestea reprezentau aproape jumătate din brandurile prezente, anul acesta constituie doar o cincime, datorită unei prezențe mai puternice a industriei auto europene.
CITEȘTE ȘI Patru landuri germane își dau mâna pentru a salva fabrici VolkswagenLa începutul lunii, statele membre ale UE au aprobat taxe de import de până la 45% pentru vehiculele electrice fabricate în China, menite să contracareze ceea ce Bruxelles-ul consideră a fi subvenții neloiale din partea Beijingului. China a negat aceste acuzații și a amenințat cu măsuri de retaliere.
În ciuda criticilor din partea producătorilor auto chinezi, aceștia continuă să-și extindă planurile în Europa, fără a anunța majorări de prețuri pentru a acoperi taxele vamale impuse.