Consolidarea suplimentară a companiilor aeriene europene este necesară pentru a menține competitivitatea industriei, a afirmat miercuri Luis Gallego, directorul general al IAG, firma mamă a British Airways și Iberia, într-un moment în care UE analizează o nouă tranzacție, transmite Reuters.
„Dacă nu vom permite consolidarea în Europa, vom distruge operatorii aerieni din Europa”, a declarat Luis Gallego la o conferință din domeniul aviației, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisia Europeană urmează să decidă săptămâna aceasta dacă va permite Lufthansa să achiziționeze o participație de 41% în operatorul aerian italian ITA Airways. Autoritățile UE de reglementare antitrust au avertizat în ianuarie că tranzacția ar putea reduce concurența la zborurile către și dinspre Italia.
„Operatorul aerian portughez TAP a supraviețuit în timpul pandemiei doar datorită plătitorilor de taxe … dacă te uiți la acele companii aeriene, AerLingus a fost achiziționată de IAG … acele companii aeriene au un viitor mult mai bun ca parte unor firme aeriene mai mari. Trebuie încurajate astfel de tranzacții”, a declarat șeful Ryanair, Michael O’Leary.
Separat, șeful Lufthansa, Carsten Spohr, le-a spus jurnaliștilor că operatorul aerian german vrea să finalizeze tranzacția cu ITA Airways „cât mai curând posibil”, adăugând că este optimist înainte de notificarea obiecțiunilor Comisiei privind acordul.
Lufthansa, care operează deja brandurile Swiss, Austrian Airlines și Brussels Airlines, a anunțat în aprilie 2023 că va achiziționa o participație de 41% la ITA Airways, printr-o investiție inițială de 325 milioane de euro, obiectivul fiind de a prelua controlul complet în viitor.
În urma acordului cu ITA, Lufthansa va avea o cotă de piață într-un mediu dominat de companii aeriene low-cost, cum ar fi Ryanair (Irlanda) și Easyjet (Marea Britanie).