Economia circulară devine reală în cazul Renault. Compania franceză va recondiționa și revinde, cu până la 30% mai ieftin decât o piesă nouă, componente importante ale mașinilor electrice.
Grupul Renault și filiala sa, The Future Is NEUTRAL, lansează astăzi o nouă activitate de recondiționare a trei componente destinate lanțului de tracțiune electrică. Este vorba de o premieră europeană în sectorul auto, care permite acum clienților de vehicule electrice să aleagă între piese originale noi și o gamă de produse recondiționate de calitate, accesibile – cu până la 30% mai ieftine -, permițând limitarea impactului asupra resurselor și emisiilor de CO2, arată LifeNews.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru a sprijini democratizarea și extinderea gamei sale 100% electrice, grupul Renault va propune în oferta sa post-vânzare următoarele componente recondiționate: motor electric (pentru modelele ZOE, Twingo E-Tech, Kangoo E-Tech și Master E-Tech), electronica de putere (pentru ZOE și Kangoo E-Tech) și bateria de tracțiune (pentru ZOE, Twingo E-Tech și Megane E-Tech). Din 2024, The Future Is NEUTRAL va avea capacitatea de a produce la uzina din Flins peste 3.000 de piese recondiționate dedicate vehiculelor electrice.
La toate cele trei centre industriale, compania franceză implementează un ecosistem industrial structurat în jurul a patru domenii complementare, de la piese și produse până la transformarea competențelor:
Re-trofit : prelungirea duratei de viață a vehiculelor prin
– The Renew Factory (Flins, Sevilla, Bursa): recondiționarea vehiculelor SH de toate mărcile.
– The BodyWork Factory (Flins): repararea vehiculelor puternic avariate.
– Transformarea vehiculelor utilitare ușoare Master III cu motor termic în vehicule electrice, în parteneriat cu TOLV.
Re-energy: producerea, stocarea și gestionarea energiei verzi prin intermediul
– Centrului de Reparații a Bateriilor Flins Expert, operat de The Future Is NEUTRAL, pentru diagnosticare, reparații cu valoare adăugată mare, testare și pregătire pentru a 2-a viață a bateriei.
– Atelierului de Reparații Baterii a Renault Group (30 de centre în întreaga lume) și a centrelor de diagnosticare și reparare a bateriilor.
– Reutilizării bateriilor în cadrul unităților de stocare a energiei, prin proiectele pilotate de Mobilize: unități de stocare mobile și modulare care fac posibilă înlocuirea generatoarelor poluante cu stocare staționară la scară largă, cu o capacitate de stocare deja mai mare de 20 MWh în ferme de baterii din Franța si Germania.
Reciclare : repararea și reciclarea pieselor;
– Activități de reparare și recondiționare a pieselor gestionate de The Future Is NEUTRAL (Flins)
Re-start : susținerea schimbării și structurarea economiei circulare și a sectorului mobilității durabile;
– 160.000 de ore de formare pentru angajații Refactory Flins, ca parte a tranziției către noi profesii în economia circulară.
– Campusul industriei de mobilitate circulară operat de Universitatea ReKnow, în parteneriat cu Refactory și The Future Is NEUTRAL (Flins): ofertă de formare dedicată economiei circulare pentru studenți și profesioniști.
– The Future Is NEUTRAL Open Innovation Hub (Flins): sprijină start-up-urile care contribuie la soluții climatice printr-un program axat pe economia circulară și o ofertă de industrializare la cheie la Refactory.
Renault Group își propune să încorporeze 33% din materialele din economia circulară în vehicule noi până în 2030 și o amprentă netă de carbon zero pentru întreaga activitate din Europa în 2040 și la nivel global în 2050.