Ședință cu scântei la vârful VW AG. Herbert Diess a câștigat lupta cu sindicatele, dar s-a decis și soarta mărcilor Lamborghini, Ducatti și Bentley

Ședință cu scântei la vârful VW AG. Herbert Diess a câștigat lupta cu sindicatele, dar s-a decis și soarta mărcilor Lamborghini, Ducatti și Bentley
scris 15 dec 2020

Consiliul de supraveghere al Volkswagen Group s-a reunit pentru a discuta câteva subiecte fierbinți ale companiei, printre care și soarta CEO-ului Herbert Diess. Propunerile sale pentru echipa de management au fost de asemenea aprobate.

În urma procesului de reconstrucție de brand și a noii strategii de marketing, realizate de Brandocracy, Vetro Solutions devine vector de schimbare în medicina veterinară! CITEȘTE ȘI În urma procesului de reconstrucție de brand și a noii strategii de marketing, realizate de Brandocracy, Vetro Solutions devine vector de schimbare în medicina veterinară!
Urmărește-ne și pe Google News

Herbert Diess, CEO al VW Group, a primit confirmarea acționarilor companiei, prin intermediul Consiliului de Supraveghere, în urma solicitării acestuia. Ședința extraordinară a fost amânată cu o săptămână, dar rezultatul este unul care îl mulțumește pe Diess. Membrii consiliului au aprobat numirile pe care Diess le-a propus pentru postul de CFO și cel de director de achiziții, dar au votat și planul de restructurare și de reorganizare, Together 2025+. Viitorul CFO al VW AG va fi Arno Antlitz, deși acesta a fost contestat vehement de sindicate. Antlitz, care va prelua funcția lui Frank Witter, al cărui contract expiră în vara lui 2021, este în prezent director financiar și juridic al Audi AG.

CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!

De asemenea, cel care va conduce Divizia Achiziții a grupului va fi Murat Aksel, care va păstra și poziția de director achiziții la marca VW. Divizia se va separa de cea de producție componente, odată cu reorganizarea activității de management, iar Aksel se va ocupa de optimizarea costurilor pentru achiziții pe întreg grupul.

Totodată, a fost creat un nou post în Consiliul de Administrație, numit „Tehnologie”, care va fi condus de Thomas Schmall, care este deja CEO al VW Componente. Schmall urmează să preia toate activitățile de producție componente ale grupului și de asemenea activitățile de marketing pentru platformele ce vor fi vândute terților, precum și dezvoltarea și producția de baterii, achizițiile asociate acestora, activitățile de încărcare și sisteme de încărcare, dar și parteneriatele globale corespunzătoare.

FOTO Poliția și jandarmeria franceză își cumpără SUV-uri PEUGEOT 5008. Și Poliția din România și-a cumpărat anul acesta, pentru prima dată, SUV-uri destinate activităților operative CITEȘTE ȘI FOTO Poliția și jandarmeria franceză își cumpără SUV-uri PEUGEOT 5008. Și Poliția din România și-a cumpărat anul acesta, pentru prima dată, SUV-uri destinate activităților operative

Toți trei vor avea contracte pe trei ani, conform Codului de guvernanță german.

Toate aceste numiri și confirmarea mandatului lui Herbert Diess au fost discutate din cauza tensiunilor existente între sindicate, acționari și CEO-ul companiei, tensiuni care au vizat și reducerile de costuri propuse de Diess. Strategia pe care acesta a construit-o urmărește investițiile în electromobilitate și digitalizare, însă ea generează restructurări ale unor activități.

În ceea ce-l privește pe Herbert Diess, Consiliul de Supraveghere a transmis la finalul ședinței că acesta „a avut un impact major asupra Volkswagen, din 2015 (n.r. data la care acesta a preluat postul de CEO al mărcii VW). Fără angajamentul său, transformarea companiei nu ar fi fost atât de consistentă și de succes. Consiliul apreciază determinarea și insistența pe care Herbert Diess le-a arătat în a impune nu doar schimbările tehnologice și contribuția la atingerea țintelor climatice, dar și rezultatele financiare ale companiei. În anii următori, Consiliul de Administrație al Volkswagen AG va implementa strategia cu Herbert Diess la conducere. Președintele Consiliului de Administrație și noua sa echipă din Consiliu au deplinul suport al Consiliului de Supraveghere nu doar când aduc noi orientări către electromobilitate și digitalizare, dar și pentru creșterea eficienței și profitabilității tuturor mărcilor și părților grupului. În acest context, rămâne obiectivul nostru comun să combinăm transformarea cu un înalt nivel de calificare și oportunități ale viitorului pentru angajații grupului și  - ținând cont de programele existente – să organizăm reducerea necesară a personalului, incluzând, în special, schimbările demografice, prin instrumente de personal verificate și testate”.

FOTO Surpriză pentru fanii Dacia: Renault a adus Sandero RS în Europa CITEȘTE ȘI FOTO Surpriză pentru fanii Dacia: Renault a adus Sandero RS în Europa

Hans Dieter Potsch, președintele Consiliului de Supraveghere, cel mai influent membru al acționarilor din partea familiilor Porsche și Piech, a atins și el delicatul subiect al restructurărilor, produse în special de modificările majore ale uzinelor VW din Germania. „Cu decizia de astăzi, Volkswagen Group demonstrează determinarea de a continua să forțeze schimbările în sectorul auto la o viteză crescută. În același timp, grupul va continua să genereze activ transformarea de succes a companiei și a locațiilor sale. Cu planul nostru orientat către viitor și solid pentru trasnformarea și conversia siturilor, vom oferi un exemplu pentru întregul sector în viitor”.

Cel care a stat în centrul acestei ședințe, Herbert Diess, a folosit acest prilej pentru a da mesaje sindicatelor. „Împreună, impunem riguros cea mai mare transformare din istoria Volkswagen. În anii care vin, vom continua să investim în electromobilitate, digitalizare și tehnologii ale bateriilor și, în același timp, vom reduce substanțial costurile fixe și costurile cu materialele în interiorul grupului în cadrul tuturor brandurilor și regiunilor pentru a asigura viabilitatea viitoare a Volkswagen”.

Anunțul companiei mai vorbește despre o reducere cu 5% a costurilor fixe, în următorii patru ani, și o reducere a costurilor materiale cu 7%, în următorii doi ani. Toate aceste discuții privind restructurările siturilor de producție pleacă de la planurile lui Diess de a transforma uzinele în unități de producție pentru vehicule electrice și de a muta producția unor modele în locații din alte țări.

În ședința Consiliului de Supraveghere s-a discutat și soarta celor două mărci italiene, Lamborghini și Ducati, despre care s-a speculat o posibilă desprindere și listare la bursă. Concluzia a fost că acestea vor rămâne parte a VW Group. În același timp, marca Bentley va intra în responsabilitatea managerială a Audi, de la 1 martie 2021, „pentru a permite obținerea unei sinergii ca parte a strategiei de electrificare a celor două mărci”.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
herbert diess
lamborghini
bentley
ducatti