Volkswagen Group are o nouă strategie pentru mărcile din grup, astfel încât să facă o mai mare diferențiere între acestea pe piețele pe care sunt vândute. Skoda, marca cehă a grupului, ar urma să se apropie și mai mult de clienții țintă ai mărcii românești, Dacia.
Michael Jost, șeful de strategie al Volkswagen Group, a declarat într-un interviu pentru publicația germană Automobilwoche că mărcile VW AG vor fi mai bine diferențiate în viitor. Astfel, SEAT ar urma să urce pe scara calității, în timp ce Skoda ar trebui să atace mai direct competitori low-cost precum Dacia. „SEAT ar putea să reprezinte mașini chiar și mai emoționale, cum sunt modelele Cupra. Skoda ar putea să servească mărcile din Europa de Est mult mai intens, atât timp cât clienții caută funcționalitate, mult mai intensiv”, a spus Jost.
Pentru marca SEAT, asta ar putea să însemne o creștere a prețurilor simultan cu o poziționare de marketing mai sofisticată. O rivalitate cu Alfa Romeo, pe care foștii șefi ai VW și-au dorit-o de foarte mult timp, ar fi posibilă, mai ales că actualul CEO al mărcii, Luca de Meo, a condus cândva și marca italiană. Skoda ar trebui să se poziționeze în direcția opusă, în special prin prețul și opțiunile oferite clienților din Europa de Este, unde Dacia, o marcă cu produse ieftine și aprecitate de clienți, câștigă cote de piață.
De asemenea, șefii VW vor să studieze cu atenție portofoliile mărcilor din grup, pentru a evita suprapunerile pe anumite segmente.
Grupul Volkswagen a fost întotdeauna un exemplu de succes în vânzarea mai multor mărci pe aceeași piață și, uneori, în showroom-uri învecinate, fără ca aceste mărci să se canibalizeze.
În utlimii ani, Skoda și-a îmbunătățit atât mult imaginea, încât a devenit o amenințare pentru marca Volkswagen pe piața din Germania, datorită unor prețuri mai bune, la o calitate comparabilă cu cea a VW.
Încercarea Skoda de a ataca Dacia în Europa de Est a fost evidentă odată cu lansarea sedanului Rapid, însă acesta nu s-a bucurat de un real succes, din cauza unui preț prea mare, și a fost înlocuit cu versiuni de caroserie hatchback.