Schimbare de direcție după plecarea USR - Guvernul semnează extinderea metroului până la Aeroportul Otopeni, o investiție văzută ca nerentabilă de fostul ministru

Schimbare de direcție după plecarea USR - Guvernul semnează extinderea metroului până la Aeroportul Otopeni, o investiție văzută ca nerentabilă de fostul ministru
scris 2 oct 2021

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu a anunțat că în ședința de Guvern desfășurată sâmbătă a fost semnat un memorandum care se referă la dezvoltarea magistralei de metrou M6 care să asigure legătura de la București către Aeroportul Otopeni.

"S-a aprobat în ședința de Guvern memorandumul cu tema Aprobarea măsurilor propuse privind opțiunile de dezvoltare a magistralei de metrou M6, sectorul nord. Unul dintre punctele care concluzionează memorandumul se referă la continuarea proiectului integral al magistralei M6 prin accelerarea demersurilor de licitare, contractare a ambelor sectoare, nord și sud. Celălalt punct are în vedere corelarea viitoare a proiectului cu planurile de dezvoltare ale Aeroportului Henri Coandă, în vederea maximizării eficienței investiției”, a afirmat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, potrivit News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
UTILBEN, povestea unei afaceri de familie care a devenit o companie de succes CITEȘTE ȘI UTILBEN, povestea unei afaceri de familie care a devenit o companie de succes

El a explicat că acest proiect face parte din strategia de dezvoltare a transportului în regiunea București-Ilfov pentru perioada 2016-2030.

"Acest proiect este o extensie a magistralei M4 către Aeroportul Otopeni și va face legătura cu cele trei gări de pe traseu, respectiv Gara Progresul, Gara de Nord, Gara Băneasa, și aeroport. S-a luat în calcul că prin aprobarea memorandumului se vizează o extindere a magistralei M6 de la terminalul 1 al aeroportului la viitorul terminal 2. În ce privește trenul de la Gara de Nord la Otopeni noi considerăm că această investiție este complementară. Trenul București-Otopeni poate viza și cei 60 la sută călători ai aeroportului care nu sunt din București. Multe persoane din nordul Bulgariei vin și zboară pe Otopeni, iar investiția semnată anul trecut cu privire la legătura feroviară dintre București și Giurgiu va facilita accesul cetățenilor din Bulgaria către Otopeni", a susținut Scrioșteanu.

Era predictibil falimentul City Insurance? CITEȘTE ȘI Era predictibil falimentul City Insurance?

În primăvară, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă (USR PLUS), spunea că densitatea zonei de la stația Tokyo până la Aeroportul Otopeni este cea mai mică din București și, deci, se pune problema dacă această investiție de 700 de milioane de euro este utilă în această formă.

La finele anului trecut, Ministerul Transporturilor și Metrorex au semnat contractul de finanțare nr. 82 aferent proiectului ”Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6 1 Mai – Otopeni)”. Valoarea proiectului depășește 6,3 miliarde de lei, valoarea totală eligibilă fiind de 2.776.820.282.

Conform Contractului de Finanțare, proiectul trebuie finalizat pînă în noiembrie 2026.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrou
metrou aeroport
magistrala 6