Scandalul emisiilor ar putea costa Volkswagen 65 de miliarde de euro

Scandalul emisiilor ar putea costa Volkswagen 65 de miliarde de euro
scris 8 oct 2015

 Volkswagen ar putea cheltui până la 65 miliarde de euro (73,1 miliarde de dolari) pentru rezolvarea problemelor apărute în urma vânzării vehiculelor echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, sumă de zece ori mai mare decât nivelul provizioanelor anunțate până acum de compania germană, în urma reacțiilor autorităților și consumatorilor din întreaga lume, se arată într-un articol apărut în publicația niponă Nikkei.

Miercuri, VW a transmis autorităților planurile referitoare la rezolvarea scandalului emisiilor, inclusiv calendarul rechemărilor la service, care vor începe în ianuarie. Board-ul de supervizare al Volkswagen l-a numit președinte pe directorul financiar Hans Dieter Potsch.

Urmărește-ne și pe Google News

Luna trecută, producătorul auto german a anunțat că va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării. Dar numai în SUA amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.

VW ar putea primi amenzi și în Germania, Coreea de Sud și în alte state, după finalizarea investigațiilor autorităților de reglementare.

Noul director general al VW, Matthias Muller, a afirmat că impactul financiar al scandalului emisiilor nu poate fi estimat, însă presa din Europa previzionează costuri asociate între 30 și 65 miliarde de euro.

Dacă problemele financiare ale VW se înrăutățesc, analiștii se așteaptă ca firma să-și diminueze capacitățile de producție din Europa Centrală și de Est, unde reglementările privind piața muncii sunt mai relaxate.

Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche. 

Sursa: Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
nikkei
motoare diesele