Italia a încheiat anul 2020 cu o nouă scădere a pieței de automobile, din cauza noului val al pandemiei de coronavirus care a afectat economic întreaga țară. Declinul a fost influențat și de nivelul ridicat al înmatriculărilor din urmă cu un an.
Italia a raportat un volum de 119.454 de autoturisme înmatriculate, cu 15% mai puține decât în 2019. Atunci se înregistra o creștere importantă a înmatriculărilor, ca urmare a intrării în vigoare, la 1 ianuarie 2020, a unor noi norme de emisii, astfel că dealerii și-au înmatriculat atunci stocurile de vehicule. Impactul pandemiei, care a generat noi închideri ale unor activități și scăderi masive ale achizițiilor au fost însă cauza principal a scăderii din decembrie, care a afecta și marca Dacia.
Înmatriculările mărcii românești au scăzut cu aproape 50%, din motivele enumerate mai sus, însă contracția a fost mult peste media pieței. În decembrie, Dacia a înmatriculat 3.563 unități, cota sa de piață scăzând la 2,98%, aproape înjumătățită față de 2019, când înmatricula 6.687 unități. Scăderea din decembrie a Dacia a fost de -46,72%, iar cea înregistrată de Dacia pe tot anul a fost de 36,5%. Volumul total al autoturismelor înmatriculat de Dacia în Italia în 2020 a fost de 53.407, față de 84.104 câte reușea să înmatriculeze în 2019.
Cel mai vândut model al Dacia, Sandero, a reușit să se claseze în decembrie pe locul 9, cu 2.704 unități înmatriculate, în timp ce Duster a reușit să atragă doar 904 clienți, fiind clasat pe locul 36. Pe întreg anul, Dacia Sandero a reușit să prindă Top 10 înmatriculări, cu 28.101 unități, depășind modele populare, precum Jeep Compass sau VW T-Roc.
Scăderi mari ale înmatriculărilor au mai înregistrat Hyundai, -59%; Mercedes-Benz, -50%, Kia, -46%. La finalul întregului an, piața auto din Italia are una dintre cele mai mari scăderi din Europa, 29%, cu un volum de 1,38 milioane de vehicule.
Italia a reluat în decembrie programul de subvenționare început în prima jumătate a anului, pentru stimularea pieței auto, cu bonusuri de 2.000 de euro pentru achiziția de mașini cu emisii reduse de CO2 (hibrid) și de 6.000 de euro pentru achiziția de mașini electrice. Mașinile cu motoare pe combustie pot primi și ele o subvenție de 1.500 de euro, într-un sistem de tip Rabla, cu predarea unui automobil vechi.