Directorul executiv al companiei aeriene irlandeze low-cost Ryanair, Michael O'Leary, a avertizat că ar putea întârzia livrările de avioane Boeing dacă noile tarife comerciale din SUA cresc semnificativ costurile, conform Financial Times.
Ryanair ar putea amâna livrarea a 25 de avioane din august până cel puțin în martie sau aprilie 2026, dacă SUA impun noi tarife de import.
Comentariile sale vin pe măsură ce industria aviației se confruntă cu o incertitudine crescândă din cauza taxei de 10% propusă de președintele american Donald Trump pentru aeronavele finite importate și a taxelor suplimentare de 25% la oțel și aluminiu, componente cheie în producția de avioane.
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
CEO-ul celei mai mari companii aeriene low-cost din Europa a evidențiat și o dispută din ce în ce mai intensă cu privire la cine ar suporta costurile tarifelor – producătorii sau companiile aeriene.

Și Delta Air Lines Inc a transmis că va amâna livrările Airbus dacă se aplică tarife.
Sectorul, protejat istoric de barierele comerciale, se confruntă acum cu potențiale perturbări ale lanțurilor globale de aprovizionare.
La începutul anului, Ryanair a raportat un profit trimestrial peste estimări, dar cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa a înrăutățit din nou obiectivul privind numărul de pasageri, din cauza întârzierii livrărilor de avioane Boeing.
În perioada octombrie-decembrie 2024, profitul după taxe al Ryanair s-a situat la 149 milioane de euro, mult peste nivelul de 60 milioane de euro previzionat de analiști. Rezultatele vin pe fondul unei creșteri peste estimări, de 1%, a prețurilor la biletele de avion, comparativ cu un declin de 7% în precedentul trimestru, a afirmat atunci directorul financiar Neil Sorahan, citând majorarea rezervărilor ''last-minute'' pentru Crăciun și Anul Nou.

Ryanair ''previzionează cu precauție'' în anul fiscal care se încheie la 31 martie 2026 un profit după taxe de 1,55 - 1,61 miliarde de euro și se așteaptă să-i fie livrate nouă aeronave Boeing 737 MAX înainte de sezonul de vârf din această vară, mai puține decât estima. Ca rezultat, compania a înrăutățit ținta privind numărul de pasageri în anul fiscal care se încheie la 31 martie 2026 la 206 milioane, de la 210 milioane.
Sorahan, care recent a vizitat facilitățile de producție ale Boeing din Seattle, a explicat că întârzierile sunt dezamăgitoare dar 'are un nivel ridicat de încredere' că cele nouă aeronave vor fi livrate la timp.

''Este prea devreme să facem estimări privind sezonul de vară'', a declarat Sorahan, ''dar datele preliminare indică un nivel robust al rezervărilor iar capacitatea pentru zborurile pe distanțe scurte din Europa va fi probabil sub presiune''.
Ryanair se așteaptă ca până în martie 2026 să primească întreaga comandă de 29 de avioane Boeing 210 MAX, ceea ce ar majora numărul de pasageri la 215 milioane în anul fiscal care se încheie la 31 martie 2027, a afirmat directorul financiar.