Prețurile biletelor de avion ar urma să crească în această vară cu până la 15%, întrucât cererea depășește numărul limitat de locuri disponibile, a afirmat directorul general al operatorului aerian irlandez Ryanair, Michael O’Leary, informează site-ul sharecast.com.
Acesta a explicat că nu există o creștere a capacității anul acesta în Europa, iar acest lucru vine pe fondul „redresării masive a cererii”, arată G4Media.
„Anul trecut, prețul mediu al biletelor de avion a crescut cu 20%. 2023 va fi al doilea an cu o creștere a prețurilor de peste 10%, deoarece nu există capacitate. Este rezonabil să ne așteptăm din nou în vara acestui an la o creștere cu 10 – 15%”, a declarat șeful Ryanair, pentru publicația Daily Telegraph.
În ianuarie, Ryanair anunța un nivel record al rezervărilor, firmele de turism încercând să încheie tranzacții în contextul inflației ridicate. Operatorul aerian low-cost vrea să înregistreze o creștere a numărului de pasageri în această vară, comparativ cu nivelul de dinaintea pandemiei, numărul de locuri fiind mai mare cu 30% față de 2019.
Inflația ridicată nu va afecta cererea, a previzionat O’Leary, operatorii din turism nefiind descurajați de creșterea prețurilor.
Acesta a afirmat: „Uitați-vă la obiceiurile de cheltuieli ale oamenilor: încearcă și reușesc să rezerve o cameră la hotel sau o masă la restaurant, un zbor sau alt mijloc de transport spre Europa. Oamenii cheltuiesc. Și nu se vede doar în Marea Britanie, ci în întreaga Europă”.
Luna trecută, directorul a declarat că prețul biletelor de avion vândute de Ryanair ar urma să crească cu 5-10% la vară, comparativ cu 2022, într-un context de inflație ridicată.
"Cred că în vara acestui an prețul biletelor va crește cu 5 până la 10% comparativ cu vara trecută", într-un context internațional în care nu vor avea loc evenimente deosebite, a explicat Michael O'Leary la o conferință organizată la Lisabona.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORA GRAFICE Profit record al OMV Petrom, de 2,1 miliarde euro, de aproape 2 ori mai ridicat decât precedentul, din 2013O'Leary a mai spus că Ryanair mizează pe o creștere puternică pentru la vară, grație în special pieței asiatice, după ridicarea restricțiilor sanitare în China, dar și clienților americani care profită de un dolar puternic.
Anterior, Ryanair a raportat un profit net de 211 milioane de euro pentru cel de al treilea trimestru al exercițiului fiscal 2022/2023, grație revenirii cererii pentru călătoriile cu avionul, în special în perioada sărbătorilor de sfârșit de an, față de pierderi de 96 milioane de euro în perioada similară a anului trecut.
În ceea ce privește Portugalia, Ryanair a anunțat 19 noi curse dinspre orașe precum (Barcelona, Roma sau Toulouse) sau cu plecarea de pe aeroporturile din Faro (sud) și Porto (nord).
Cu toate că va deservi un număr total de 164 de destinații din Portugalia, Ryanair a precizat că nu va putea fi în măsură să își majoreze operațiunile la Lisabona din cauza absenței sloturilor de decolare disponibile, dar și a saturării aeroportului din capitala Portugalia precum și a creșterii taxelor aeroportuare.
Este posibil totuși ca Portugalia să găzduiască un nou centru de formare al Ryanair în regiunea Porto (nord), a precizat directorul general Michael O'Leary, adăugând că o decizie oficială va fi anunțată în săptămânile următoare.
Ryanair Holdings plc este cel mai mare grup de companii aeriene din Europa și compania-mamă a Ryanair, Ryanair UK, Buzz, Lauda și Malta Air. Companiile din portofoliul Ryanair Holdings conectează peste 40 de țări și oferă cele mai mici tarife din Europa pentru transportul aerian de pasageri. Ryanair operează mai mult de 2.500 de zboruri zilnice de pe 230 de aeroporturi.
La finalul anului trecut, Ryanair a anunțat că nu va mai opera zboruri de pe patru din aeroporturile din România, pe care statul nu le mai stimulează. Compania low-cost irlandeză a decis să suspende pe o perioadă nedeterminată toate rutele regulate operate de pe aeroporturile din Oradea, Sibiu, Suceava și Timișoara.