Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Irinel Scrioșteanu a transmis că anul acesta am putea avea parte de câteva premiere pentru infrastructura rutieră din România.
Oficialul a prezentat și o listă cu proiectele rutiere majore care pot fi inaugurate în acest an.
1.000 km dați în trafic
„Depășim borna de 1000 km de autostradă dați în trafic. România are, în prezent, 994 km de drumuri de mare viteză. Știu că a durat mult, mult prea mult, dar trendul ascendent din ultimii trei ani în ceea ce privește investițiile în infrastructura rutieră, ne permite să spunem că vom atinge borna de 2000 km până în anul 2030.”, a anunțat secretarul de stat, potrivit Adevarul.
Acesta a precizat că toți cei aproximativ 320 de km ai Autostrăzii Ploiești-Pașcani (Autostrada Moldova) A7 vor fi în execuție până în primăvara acestui an, ceea ce înseamnă că numai aici vor fi 13 șantiere deschise.
1.000 km cu contract de execuție lucrări
Sursa citată menționează că, la finalul anului 2023, depășim și borna de 1000 km de drumuri de mare viteză cu contract de execuție pentru lucrări.
„Pe lângă cei 554 km drum de mare viteză contractați pentru execuție până acum, anul acesta vom mai semna contracte de execuție pentru încă aproximativ 680 km (405 sunt deja în licitație).”, subliniază Ionel Scrioșteanu.
Totodată, va începe construcția la primul tronson de autostradă în zona montană și care prevede și construcția unui tunel de autostradă cu o lungime de 1,3 km: Lotul 4 Țigveni - Curtea de Argeș al Autostrăzii Sibiu-Pitești.
,,Autostrada Sibiu-Pitești este cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, cu cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.”, adaugă secretarul de stat.
Oficialul din Transporturi mai arată că, în 2023, depășim 50 de șantiere deschise pentru execuția proiectelor majore de infrastructură rutieră în toată țara.
„Anul acesta vom face tot posibilul să dăm în trafic minimum 126 km drum de mare viteză și câteva obiective de investiții principale și contăm, bineînțeles, pe menținerea unei mobilizări bune din partea antreprenorilor, dar și pe creșterea acesteia, acolo unde nu este la un nivel optim.”, transmite Ionel Scrioșteanu.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault lansează ultima ediție Megane RS și marchează dispariția Renault Sport Acesta se referă la finalizarea următoarelor proiecte, și nu numai:
- Autostrada Bucureștiului A0 - Lot 1 Sud: 16,93 km
- Autostrada Bucureștiului A0 - Lot 2 Sud: 16,32 km
- Autostrada Bucureștiului A0 - Lot 2 Nord: 19 km
- Autostrada Transilvaniei A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău: 13,55 km
- Autostrada Transilvaniei A3 Chețani-Câmpia Turzii: 15,69 km
- Legătură Centura Oradea cu Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
- DX12 Craiova-Pitești Tronson 3: 31,75 km
- Pasajul rutier Berceni
- Pasajul rutier Olteniței - Popești-Leordeni
- Pasajul denivelat superior DN 21 - Drajna
- Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila și drumurile de legătură
,,Din poziția de coordonator al infrastructurii rutiere din România, împreună cu directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, sunt bucuros că 2022 a fost al treilea an consecutiv pe care l-am închis cu rectificare bugetară pozitivă, continuând trendul ascendent al alocărilor financiare hotărâte de guvernarea liberală. Prin rectificare bugetară pozitivă ne referim la suplimentarea sumelor alocate inițial de către Guvernul României pentru infrastructura de transport, în condițiile în care în ultimii 10 ani (până în 2019) au fost doar rectificări bugetare negative, luându-se bani de la transporturi. Doar rectificările bugetare pozitive din 2020 - 2022 au însumat +4,8 miliarde lei.”, a explicat sursa citată.