România și-a încetinit serios ritmul de producție a autoturismelor în cele două uzine ale Dacia și Ford. Motivul principal este criza de semiconductori, însă efectele pandemiei de coronavirus în Europa se fac și ele simțite.
Cele două uzine de autoturisme din România, de la Mioveni și Craiova, au produs în februarie 39.348 de vehicule, cu 18.09% mai puține decât anul trecut în aceeași lună. Volumele celor două fabrici au fost sensibil egale, fiind raportată o diferență de sub 1.000 de unități între ele. Mai exact, Dacia a produs 20.179 de unități, iar Ford, 19.193 de unități. Niciuna din fabrici nu mai raportează în acest moment situația pe modele. Dacia a făcut-o până anul trecut, când erau anunțat inclusiv volumul kiturilor semicomplete ce erau expediate în Algeria.
După două luni, volumul de autoturisme asamblate în cele două uzine se ridică la 77.173 de unități, cu 15,29% mai puține față de anul 2020. Dacia a produs, în total, 39.988 autoturisme Duster, Sandero Stepway și Logan, în timp ce Ford a reușit să producă 37.185 autoturisme Puma și EcoSport.
Cele două uzine se află în situații diferite: Dacia se pregătește să introducă în producție cel puțin un nou model, în acest an, în timp ce Ford are un model, EcoSport, aflat la finalul vieții.
Anul trecut, România a produs 438.107 autoturisme, cu o medie lunară de 36.500 unități, pe fondul opririlor din perioada martie – mai. Uzina Dacia din Mioveni a produs 259.099 automobile, o scădere drastică, de 25%, față de 2019, când fusese atinsă capactiatea maximă a uzinei. La Craiova, producția Puma și EcoSport a fost de asemenea una record, cu 179.008 autoturisme, o creștere de 27%) față de 2019, cu ajutorul noului model Puma.