Comisia Europeană a aprobat miercuri alocarea a 517 milioane de euro pentru construirea liniei de metrou 6 (secțiunea 1 Mai-Tokyo), proiect inclus de autoritățile române în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.
„Locuitorii din capitala României vor ajunge mult mai repede în zona de nord a Bucureștiului grație unei investiții de peste o jumătate de miliard de euro din Fondul de coeziune. Acest proiect finanțat prin politica de coeziune va îmbunătăți în mod concret viața de zi cu zi a celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului, care vor beneficia astfel de servicii de transport urban mai bune. Sper ca până în 2023 – care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi – autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni”, a declarat comisarul european pentru politica regională, Corina Crețu, referitor la proiect.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri - cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești). Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și complexul comercial Băneasa (unde urmează să fie amplasată stația Tokyo), precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane.
Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.
În ianuarie, Bruxelles-ul a aprobat, la cererea României, modificarea Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM), fondurile fiind astfel suplimentate. Prin această decizie rata de cofinanțare europeană a fost ridicată de la 75% la 85% pentru proiectele privind dezvoltarea rețelei transeuropene de transport, a celei de metrou, precum și a celor de transport multimodal.
În perioada 2014 – 2020, România are alocate peste 22 de miliarde de euro prin politica de coeziune a Uniunii Europene, din care 9,2 miliarde sunt destinate Programului Operațional Infrastructură Mare.
POIM finanțează activități din patru sectoare: infrastructura de transport, protecția mediului, managementul riscurilor și adaptarea la schimbările climatice, energie și eficiență energetică.