Grupul german Zeitfracht, cu operațiuni în logistică, transport naval și imobiliar, dar și în aviație, a cumpărat 10% din acțiunile companiei low-cost Blue Air, cel mai mare transportator aerian român și al doilea mare jucător pe piața locală, după rivalul ungar Wizz Air. Luna trecută, Profit.ro a anunțat tranzacția, arătând că grupul german își dorește o poziție de control. De anul trecut, Blue Air este partenerul strategic al Grupului Zeitfracht pe piața din Germania, unde operează la Hamburg, Köln, München, Stuttgart.
Cu sediul la Berlin, grupul a fost fondat în 1952.
În toamna anului 2017, grupul german a achiziționat WDL Aviation, care închiriază aeronave pentru companii precum Lufthansa, City Line, easyJet, Germanwings, Air France, British Airways, SAS și KLM, după ce anterior preluase filiala Leisure Cargo de la falimentara Air Berlin.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Blue Air a fost înființată în 2004 și s-a dezvoltat de-a lungul anilor devenind un operator aerian paneuropean, cu baze operaționale în România, Cipru, Italia și Marea Britanie.
Afacerea a fost lansată de Nelu Iordache, condamnat însă în decembrie 2017 la șase ani și trei luni de închisoare în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson al autostrăzii Nădlac - Arad, în care a fost înregistrat un prejudiciu de 1,2 miliarde de lei în dauna CNADNR, a unei bănci și a unei firme de construcții din Spania.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Tranzacție: Polonezii de la R22 cumpără Găzduire Web, controlată de fondul de investiții gestionat local de Andrei Siminel, și încă 2 firme cu peste 5 milioane euro și țintesc o cotă de 30% pe piața de hosting din RomâniaLa acest moment, controlul este asigurat de Rada Cristian și Marius Puiu Mihail (director general), ambii cu câte 45%.
În 2016, Blue Air a devenit cea mai mare companie aeriană românească, depășind în premieră compania de stat Tarom după numărul de pasageri transportați.
Compania low-cost operează zboruri către peste 100 de rute, din 16 țări, având opt baze operaționale, în București, Bacău, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Larnaca, Liverpool și Torino.
Compania țintește afaceri anuale de 400 milioane euro și aproximativ 5 milioane de pasageri transportați
Anul trecut, cu circa 1.240 de angajați, compania a avut afaceri de 1,9 miliarde lei (403 milioane euro), dar cu o pierdere de 149 milioane lei, la un provizion de 49,7 milioane lei.
Blue Air a transportat în cei 14 ani de activitate peste 26 de milioane de pasageri, dintre care peste 5 milioane de pasageri în 2018.