Piața de autovehicule comerciale a înregistrat o pierdere importantă de clienți, în luna martie, odată cu intrarea în vigoare a stării de urgență și, la nivel european, după introducerea restricțiilor de circulație și închiderea uzinelor. Cu toate acestea, pe segmentul LCV, România a înregistrat o pierdere de numai 24,8%, comparativ cu piața din UE, care a urcat declinul la 49,8%. Mai mult, pe întreg continentul (UE, EFTA și Marea Britanie), scăderea a fost de aproape 52%.
Luna martie a acestui an a adus o scădere totală, pe toate segmentele, de 47,3% a pieței de vehicule comerciale, afectată serios de criza coronavirus. Închiderea dealerilor, a fabricilor, scăderea activităților companiilor, toate au contribuit la o frânare bruscă a achizițiilor de vehicule comerciale (LCV, camioane, autobuze). Cele mai mari scăderi au fost, evident, în Italia (66,1%), Spania (64,4%) și Franța (63,1%), însă se pote observa că procentele sunt mai mici decât cele înregistrate în cazul autoturismelor. Pe întreg trimestrul, totalul vehiculelor comerciale înmatriculate a scăzut cu 23,2%, la 423.327 unități în Europa.
Segmentul vehiculelor comerciale ușoare a avut cea mai mare scădere dintre toate, în Europa, în timp ce în România lucrurile au stat exact pe dos. În UE, LCV-urile au scăzut cu 49,8%, la 83.141 unități, de la 165.455 anul trecut. În România, scăderea a fost de numai 24,8%, la 983 unități, de la 1125. Pe întreg trimestrul, UE a scăzut cu 23,1% (339.314 unități), în timp ce, în România, înmatriculările LCV au scăzut cu 21,2%, la 3350 unități.
Pe segmentele de camioane, România a avut un impact mult mai mare al crizei, cu o scădere de 47,2% la camioane peste 16 tone (291 unități), în martie, și de 43% (1042 unități) în ianuarie - martie. La camioane sub 16 tone, scăderea a fost de 47% la noi (307 unități), în martie, și de 43,2% (1078) pe trimestrul 1.
Pe segmentul de autobuze și microbuze, declinul a fost foarte mare în România, 78,3% în martie (60 unități față de 277) și de 76% pe trimestrul întreg (186 față de 774).