România are cea mai mare creștere a pieței auto din UE, în comparație cu înmatriculările de anul trecut, atât din luna mai, cât și pe primele cinci luni. Piața europeană a stagnat, practic, în mai, fiind înregistrat un număr aproape egal cu cel din 2017.
La nivelul blocului comunitar, avansul a fost de numai 2,4%.
Chiar dacă piața europeană a avut un ritm staționar, în comparație cu cel de anul trecut, piața de autoturisme noi din România a înregistrat o creștere foarte mare, 43,3%, cel mai mare din UE, cu 11.555 de autoturisme în luna mai, cum a anunțat anterior Profit.ro. În intervalul ianuarie - mai, creșterea este de 29,3%, de asemenea cea mai mare din UE. Ca volum, piața din România rămâne pe locul 17 în Europa, fiind posibilă o depășire a Greciei doar dacă ritmul actual de creștere se menține.
În perioada ianuarie-mai 2019, au fost înmatriculate, în România, 47.827 de autoturisme, comparativ cu 36.978 de autoturisme înmatriculate în perioada echivalentă din 2017.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Metrorex pregătește cu grupul francez Vinci, ca proiect-pilot, montarea de uși culisante pe peronul stației Piața Victoriei 1Cele mai mari cinci piețe din Europa, cele care dau trendul acestui sector, au avut evoluții diferite. Dacă Germania a scăzut cu 5,8%, la fel și Italia (-2,8%), Marea Britanie și Spania au crescut, în timp ce Franța a avut un rezultat egal cu cel de anul trecut. A doua mare creștere după România, în acest an, a fost consemnată de Ungaria, pe locul al treilea fiind Bulgaria și Lituania.
În total, în luna mai au fost înmatriculate 1,39 milioane de autoturisme în Europa, cu doar 10.000 mai multe decât anul trecut. Pe cinci luni, volumul s-a ridicat la 6,87 milioane de autoturisme, de la 6,71 milioane de vehicule în urmă cu un an.
Pe mărci, situația este diferită, nu doar la nivelul întregii piețe, ci și în cadrul grupurilor. În VW Group, liderul pieței, Seata re cea mai mare creștere, urmată de VW, în timp ce Audi și Skoda au scăzut. Pe întreg anul, doar Audi are un rezultat negativ. În PSA Group, Citroen a avut cifre negative în mai (-3,3%), dar totul este pozitiv la nivelul anului 2018.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia pregătește schimbarea motoarelor pe benzină: „Suntem într-o perioadă de tranziție”. Dealerii mărcii din alte țări nu mai primesc comenzi pentru 1.2 TCeÎn Renault Group, unde se găsește Dacia, marca românească aduce cea mai mare creștere, 14%, cu un volum care a depășit din nou 50.000 de unități, și o cotă de piață de 3,7%, un nou record al mărcii. Pe primele cinci luni din 2018, Dacia a înmatriculat 229.850 autoturisme, cu 17,2% mai multe, ajungând la o cotă de piață de 3,2%. Din punct de vedere al performanței în piață, Dacia se situează în acest moment între Skoda (4,6% din piață) și SEAT (2,9%), ceea ce arată forța pe care o are în acest moment marca românească de automobile.
Cele mai slabe vânzări în mai au fost realizate de Nissan (-15%) și Fiat (-11%), care stau destul de prost pe întreg anul (aproximativ -9% mai puțin decât anul trecut, pentru ambele mărci).